Z najnowszego raportu instytutu wynika, że w 2009 r. wartość rynku zapakowanej żywności wyniesie w naszym kraju 15,6 mld euro (przy obecnym kursie złotego to ok. 61,9 mld zł).
Sprzedaż pakowanych produktów spożywczych będzie rosła u nas także w kolejnych latach. W 2010 r. wyniesie 16,6 mld euro, a w 2011 r. 17,4 mld euro. W 2012 r. będzie natomiast o 3,6 mld euro wyższa niż w tym roku.
Zainteresowanie pakowanymi produktami rośnie, ponieważ konsumenci mają coraz mniej czasu na gotowanie w domu i cenią sobie wyroby łatwe w użyciu. Najczęściej kupowanymi przez nas zapakowanymi produktami żywnościowymi są artykuły nabiałowe. Drugie miejsce należy do ciastek i płatków zbożowych, a kolejne do słodyczy, tłuszczów i olejów oraz chłodzonej żywności. Ta ostatnia jest najpopularniejszym pakowanym produktem w Europie Środkowo-Wschodniej.
Analitycy Euromonitora zwracają uwagę, że w Polsce będzie rosło zapotrzebowanie na zapakowaną żywność także w gastronomii. Mimo zmieniających się trendów żywieniowych i modzie na tzw. zdrowe produkty nadal w naszym kraju będą się cieszyć powodzeniem bary szybkiej obsługi. Rozwój sieci gastronomicznych potrwa w Polsce co najmniej pięć lat. Mimo silnej pozycji globalnych firm przybywać będzie także lokalnych sieci gastronomicznych.