Na pięciu największych rynkach europejskich (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy) reklamę mobilną czeka w najbliższych latach gigantyczny wzrost – przewiduje eMarketer, powołując się m.in. na dane internetowego agregatora reklam mobilnych Smaato i firmy badawczej mobileSQUARED.

Według tych danych w ciągu najbliższych pięciu lat reklama mobilna na pięciu wymienionych rynkach wzrośnie z zaledwie 122,6 miliona dolarów w tym roku do 1,29 miliarda dolarów w 2015 roku. – 29 listopada Tesco Direct opublikowało wyniki badania według którego 10 proc. brytyjskich konsumentów już w tym roku będzie robić zakupy gwiazdkowe przez Internet w komórce. A aż 45 proc. z prawie 4 tys. ludzi przepytanych w tym samym badaniu zadeklarowało, że zupełnie nie mają czasu na tradycyjne zakupy. Wielu z nich chętnie użyje komórek do sprawdzenia pojawiających się zakupowych propozycji – uważa Karin von Abrams, starszy analityk w eMarketerze. Jej zdaniem przyszły rok będzie w Europie przełomowy, jeśli chodzi o reklamę mobilną, bo miliony ludzi przyswoją sobie w tym czasie nowe zachowania związane z korzystaniem z komórki.

Podobny trend widać za oceanem. Według danych eMarketera w Stanach Zjednoczonych w tym roku wpływy z reklam przekazywanych do użytkowników komórek wzrosną w porównaniu z 2009 rokiem o 79 proc. i sięgną 743 mln dol., a w przyszłym po raz pierwszy w historii przekroczą już miliard dolarów. W 2014 roku będą już natomiast w USA wyższe o ponad trzy razy niż w tym. Przekroczą wtedy 2,5 miliarda dolarów.