Liczba zawodów i specjalności związanych z Internetem stale rośnie - dziś można mówić o kilkudziesięciu. Są wśród nich popularne usługi jak np: tworzenie stron internetowych, grafiki, czy rozwój handlu w sieci (e-commerce). Do mniej rozpoznawalnych w szerszym odbiorze należą m.in.: pozycjonowanie witryn internetowych, marketing emailowy, marketing mobilny, e-learning, hosting ( usługa polegającą na stałym udostępnianiu stron internetowych, poczty e-mail i kont w sieci) , czy tworzenie treści dla specjalistycznych portali.
— W klasyfikacji zawodów przygotowywanych przez Ministerstwo Pracy są takie zawody jak np. zdun, którego dziś naprawdę trudno na rynku pracy znaleźć, za to nie ma co najmniej połowy tych zawodów, które dotyczą branży internetowej - zauważa Cezary Kaźmierczak, szef Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, do którego należy wiele firm specjalizujących się m.in w e-commerce, marketingu internetowych czy internetowych usługach reklamowych. Kaźmierczak podkreśla, że to jeszcze zupełnie „niepoliczona" branża, która cały czas się tworzy.
Zarobki
Dzięki telepracy i możliwości jaką dają nowoczesne technologie pracownicy branży internetowej mogą pracować w dowolnym regionie kraju czy świata. I z możliwości tych coraz chętniej korzystają, zwłaszcza, gdy przelicznik dolara czy euro do tego zachęca.
W Polsce są to z reguły dobrze opłacani specjaliści, zwłaszcza gdy mają za sobą udokumentowane doświadczenie.