Dane roczne zostały skorygowane o liczbę dni roboczych, zaś dane miesięczne są odsezonowane.
Dane Eurostatu obejmują także najmniejsze firmy, zatrudniające poniżej 10 pracowników, czyli w tym przypadku małe, rodzinne sklepy, a z kolei nie biorą pod uwagę sprzedaży samochodów. To właśnie małe sklepy mogą notować spadki sprzedaży, a dane GUS odzwierciedlają w dużej mierze postępującą koncentrację w handlu detalicznym (wzrost sprzedaży w dyskontach i supermarketach).
Według GUS sprzedaż detaliczna w Polsce w maju wzrosła o 7,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku, a miesiąc do miesiąca wzrosła o 0,9 proc.
Euroland na plusie
Sprzedaż detaliczna w strefie euro w maju 2012 r. w ujęciu miesiąc do miesiąca wzrosła o 0,6 proc., po skorygowanym spadku o 1,4 proc. miesiąc do miesiąca w kwietniu
Analitycy spodziewali się, że sprzedaż w skali miesiąca pozostanie na niezmienionym poziomie.