Wpływ na gospodarkę wielkich imprez sportowych takich jak Euro jest krótkotrwały

Sukcesy sportowe wpływają na nastroje społeczne i zachowania konsumentów. Jednak na krótko.

Publikacja: 15.06.2016 22:00

Jak ewentualny historyczny sukces piłkarzy, czyli wygrana Polski w meczu z Niemcami, czy nawet przejście naszej drużyny do kolejnej fazy mistrzostw Euro 2016 przełoży się na gospodarkę? Na to pytanie większość ekonomistów odpowiada zgodnie, że w krótkim okresie może się spodziewać zwiększonej konsumpcji. Zarówno takiej związanej z celebrowaniem wygranej, jak i niezwiązanej bezpośrednio ze sportem, ale wynikającej ze wzrostu poczucia narodowej dumy czy optymizmu na przyszłość.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Dane gospodarcze
Nowe dane GUS. Nominalny PKB Polski podwoił się w niecałą dekadę
Dane gospodarcze
Ekonomiści Credit Agricole BP z najcelniejszym scenariuszem
Dane gospodarcze
Kiedy Fed może powrócić do obniżek stóp procentowych?
Dane gospodarcze
Prezes NBP Adam Glapiński: Wątpliwa kolejna obniżka stóp procentowych w czerwcu
Dane gospodarcze
Pośpieszne zakupy w USA w marcu. Powstał rekordowy deficyt bilansu handlowego