To nowa formuła wymiany informacji między środowiskiem naukowców i przedsiębiorcami oraz inspirowania obu stron do rozwijania innowacji i komercjalizacji nauki. Renata Olejnik, koordynująca działalność Klubu Innowacji, tłumaczy, że to kolejny instrument, który ma wspomagać naukowców zainteresowanych komercjalizowaniem swoich osiągnięć naukowych oraz otwierać UW na przedsiębiorców zainteresowanych innowacjami i nawiązywaniem współpracy z naukowcami.
Klub ma obecnie formułę cyklicznych nieformalnych spotkań. Biorą w nich udział naukowcy z UW, założyciele uniwersyteckich spółek typu spin-off oraz przedstawiciele przedsiębiorstw poszukujący kontaktów ze środowiskiem akademickim. - Wśród naukowców uniwersyteckich systematycznie rośnie zainteresowanie różnymi możliwościami komercjalizacji dokonań naukowych. Klub Innowacji to narzędzie, które z jednej strony ma wspierać tę społeczność w zaplanowaniu wejścia na rynek z autorskimi rozwiązaniami np. poprzez założenie spółki spin-off, a z drugiej zależy nam na przyciągnięciu do uniwersytetu przedsiębiorców z różnych branż, zainteresowanych zawiązaniem współpracy z zespołami naukowymi. W tym celu postanowiliśmy dać możliwość nawiązywania kontaktów i budowania zaufania poprzez nową formułę - wyjaśnia Renata Olejnik.