Reklama
Rozwiń
Reklama

Honda i Mazda ucierpią na jenie

Honda i Mazda ogłosiły, że spodziewają się zmniejszenia zysku operacyjnego w roku finansowym do końca marca 2019 o 16 i 28 proc. z powodu głównie aprecjacji jena

Publikacja: 29.04.2018 13:33

Honda i Mazda ucierpią na jenie

Foto: AFP

Prognozy obu firm świadczą o obawach, że rosnący kurs jena zakłóci odradzanie się gospodarki Japonii napędzanej eksportem. W przypadku sektora motoryzacji zagrożenie jest dwojakie: poza wahaniami kursowymi firmy mają do czynienia z rosnącą konkurencją na najważniejszych rynkach: w Chinach i w Stanach. Silniejszy jen zmniejsza zyski transferowane do kraju z działalności zagranicznej, a zwiększa koszty eksportowanych pojazdów i części.

Honda, trzeci producent samochodów w Japonii przewiduje zysk operacyjny 700 mld jenów (5,3 mld euro) wobec 833,5 mld rok wcześniej, mimo zakładanego zwiększenia sprzedaży samochodów i jednośladów. Analitycy zakładają z kolei 877 mld jenów. — W ostatnim roku średni kurs do dolara wynosił 111 jenów, w tym roku spodziewamy się 105, więc odczujemy duży wpływ walutowy w eksporcie części i gotowych samochodów — powiedział dyrektor Kohei Takeuchi z kierownictwa Hondy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama