Internet zmienił wiele aspektów życia człowieka, w tym to, w jaki sposób komunikujemy się i robimy zakupy. Firmy również sięgają po elektroniczne rozwiązania oparte na dostępie do globalnej sieci. Upatrują w nich oszczędności, których wprowadzenie nie niesie ze sobą obniżenia jakości usług, a wręcz przeciwnie – spodoba się konsumentowi.
Jak to działa, można prześledzić na przykładzie operatora telekomunikacyjnego oferującego zarówno usługi mobilne, jak i stacjonarne oraz płatną telewizję – Orange Polska.
Umowa na tablecie w każdym salonie
Po pierwsze, telekom ten wprowadził możliwość zawierania umowy na tablecie. Najpierw, w grudniu 2017 r. przeprowadził pilotaż, a po roku podpis na mobilnym urządzeniu można było złożyć w wybranych 20 salonach operatora. Do tej pory rozwiązanie to wprowadzono we wszystkich własnych salonach Orange i 409 (75 proc.) sklepach agencyjnych. Przedstawiciele firmy są z tego narzędzia szczególnie dumni, bo Orange zastosował je jako jedyny.
Umowa na tablecie jest identyczna jak papierowa, po jej podpisaniu wysyłana jest na adres e-mail klienta. Operator zapewnia, że rozwiązanie jest w pełni bezpieczne.
Dotychczas pracownicy salonów telekomu obsłużyli za pomocą tabletów 550 tys. klientów, a podpisano 1 mln dokumentów. Jak przelicza operator, to ponad 3 mln zaoszczędzonych stron papieru lub – inaczej – oszczędzenie 15 drzew tygodniowo.