Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.07.2018 06:00 Publikacja: 18.07.2018 06:00
Branża logistyczna prognozuje, że po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE ciężarówki zatkają porty promowe.
Foto: Fotorzepa/RobertPrzybylski
Brexit pobudzi żeglugę przybrzeżną – przekonuje Marek Tarczyński, przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. Jak wskazuje, po wprowadzeniu procedur celnych nie da się utrzymać dotychczasowego tempa odprawy ciężarówki. Teraz na przeprawie między Wielką Brytanią a Unią Europejską zabiera to sześć sekund.
Nie ma także miejsca na zwiększenie powierzchni odpraw, zatem ładunki będą musiały trafić na statki. Dlatego porty po obu stronach Kanału La Manche planują rozbudowę, zaś służby celne rekrutują pracowników. Liczba deklaracji celnych składanych w Wielkiej Brytanii wzrośnie z obecnych 50 mln rocznie do 250 mln po brexicie. A potem może szybko się zwiększyć na skutek rosnącego e-handlu. Przybędzie także deklaracji celnych w kontynentalnych portach.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Indyjski regulator rynku giełdowego oddalił zarzuty manipulacji akcjami i oszustw finansowych wobec miliardera G...
PFR Ventures przeznacza aż 240 mln zł na innowacje – pieniądze trafią do trzech nowych funduszy VC. Na rynek tra...
Urząd zawiadujący telekomunikacją, pocztą, a za chwilę również internetem, nie ma od dziś prezesa. Ministerstwo...
Raport BloombergNEF ujawnia, że banki wciąż więcej inwestują w paliwa kopalne niż w czystą energię. USA i Chiny...
Indeks Nasdaq Biotechnology od kwietnia urósł o jedną czwartą. Natomiast na GPW branża nadal jest w niełasce. Na...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas