Brexit dużą szansą dla branży TSL

Przemysł już przygotowuje się do brexitu. Mogą na tym skorzystać polskie firmy logistyczne.

Publikacja: 18.07.2018 06:00

Branża logistyczna prognozuje, że po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE ciężarówki zatkają porty promowe

Branża logistyczna prognozuje, że po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE ciężarówki zatkają porty promowe.

Foto: Fotorzepa/RobertPrzybylski

Brexit pobudzi żeglugę przybrzeżną – przekonuje Marek Tarczyński, przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. Jak wskazuje, po wprowadzeniu procedur celnych nie da się utrzymać dotychczasowego tempa odprawy ciężarówki. Teraz na przeprawie między Wielką Brytanią a Unią Europejską zabiera to sześć sekund.

Nie ma także miejsca na zwiększenie powierzchni odpraw, zatem ładunki będą musiały trafić na statki. Dlatego porty po obu stronach Kanału La Manche planują rozbudowę, zaś służby celne rekrutują pracowników. Liczba deklaracji celnych składanych w Wielkiej Brytanii wzrośnie z obecnych 50 mln rocznie do 250 mln po brexicie. A potem może szybko się zwiększyć na skutek rosnącego e-handlu. Przybędzie także deklaracji celnych w kontynentalnych portach.

Pozostało 86% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej