Aktualizacja: 27.11.2019 07:37 Publikacja: 27.11.2019 07:33
Foto: Bloomberg
Przedsiębiorcy z 279 firm transportowych będą w środę protestować przeciwko decyzji litewskiego rządu zwiększającej współczynnik wynagrodzenia kierowców z 1,3 do 1,65 płacy minimalnej. To oznacza podwyżki płac kierowców o średnio 122 euro miesięcznie. W firmach przewozowych Litwy pracuje około 70 tysięcy kierowców. Będzie to kosztować pracodawców 270 mln euro rocznie.
„Przepraszamy wileńskich kierowców i pasażerów transportu publicznego za niedogodności. Jednak dla nas - przedstawicieli małego biznesu tego sektora, to ostatnia sposobność zwrócenia uwagi władz, by wycofać podjęte decyzje, które doprowadzą do bankructwa małego biznesu” - powiedział Mieczysławas Atroszkiawiczius, sekretarz generalny asocjacji przewoźników Linava, cytowany przez portal Delfi.
W środę Polska Grupa Zbrojeniowa otwiera biuro w Brukseli, które ma pomóc w lepszym pozyskiwaniu środków z programów europejskich. Poza tym PGZ znów chce kłaść większy nacisk na przychody z eksportu.
Po zmianie polityki zagranicznej USA rosyjscy urzędnicy zachowują się tak, jakby powrót zachodnich firm do Rosji był pewny i już ustawiła się kolejka chętnych. To jedynie propaganda. Wśród 60 największych firm, które opuściły federację po agresji na Ukrainę, żadna nie deklaruje chęci powrotu.
Liderzy 25 państw europejskich debatowali nad zawieszeniem broni na Ukrainie. Wielka Brytania zapowiada możliwość wysłania wojsk do tego kraju. Tymczasem Donald Trump planuje rozmowę z Władimirem Putinem, licząc na zakończenie wojny w ciągu kilku tygodni. Unia Europejska pracuje nad przekazaniem 40 miliardów euro na pomoc militarną dla Kijowa.
Polskie małe i średnie firmy liczą na wsparcie banków w rozwoju – wynika z najnowszego raportu „Potrzeby w zakresie bankowości małych i średnich przedsiębiorstw, grudzień 2024” stworzonego przez zespół Visa Consulting & Analytics.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Rosnąca konkurencja i wyjątkowo tani import spoza UE, a z drugiej strony wysokie koszty producentów ze Wspólnoty biją w wyniki tych drugich.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa ocenia, że konsumenci będą odczuwać przez rok nowe ceny kawy, a wszystkie poboczne skutki wyższych cen „utrzęsą się” po 4 latach. Amerykańskie zrzeszenie firm związanych z kawą (eksport, import, maklerzy, palarnie, detaliści) zwróciło się do administracji USA o ochronę przed dodatkowymi stawkami celnymi.
W Austrii ograniczenie prędkości na niektórych odcinkach autostrad może zostać zmienione. W kontekście trwających negocjacji rządowych między partiami FPÖ i ÖVP ogłoszono plany zwiększenia ograniczenia prędkości do 150 km/h na wybranych odcinkach dróg.
Fatalna sytuacja przewoźników radykalizuje przedsiębiorców, którzy zapowiadają protesty, jeśli państwo nie obniży kosztów prowadzenia działalności.
IRU chwali się postępami systemu TIR w Chinach. Organizacja przekonuje, że dzięki zwiększonej współpracy między partnerami publicznymi i prywatnymi liczba chińskich operatorów TIR i pojazdów gwałtownie wzrosła.
Przewoźnicy z coraz większą desperacją domagają się obniżenia ustawowych kosztów prowadzenia działalności. Wskazują, że nie są konkurencyjni na europejskim rynku.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Zasoby wody nie odbudowały się przez zimę, w lutym było jej w rzekach rekordowo mało. Słychać kolejne ostrzeżenia przed suszą hydrologiczną, co zwiastuje wzrost cen żywności.
Państwo dofinansowuje budowę ładowarek, sieci zasilających oraz zakup elektrycznych ciężarówek.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas