Stan Utah funduje urzędnikom wycieczki do Meksyku i Kanady. Po tańsze leki

Terapia w USA potrafi być tak droga, że w ramach zachęt dla pracowników sektora publicznego opłaca się fundować wycieczki do innych krajów po leki.

Aktualizacja: 17.02.2020 19:39 Publikacja: 17.02.2020 13:07

Stan Utah funduje urzędnikom wycieczki do Meksyku i Kanady. Po tańsze leki

Foto: Adobe Stock

Ceny lekarstw w USA są bardzo wysokie, szczególnie w terapiach chorób przewlekłych. Prywatne systemy ubezpieczeń zdrowotnych nie zawsze pokrywają koszty terapii w zadowalającym dla ubezpieczonych stopniu. Dlatego też w USA liczne są przypadki bankructw osób, którym zdarzyło się poważnie zachorować. Stanowi to poważny problem, ale też skłania do ciekawych sposobów na radzenie sobie z nim.

Stan Utah, znany poza USA głównie z faktu, że stanowi centrum społeczności mormonów, wprowadził dla swoich urzędników program „The Pharmacy Tourism Program" będący częścią planu zdrowotnego dla pracowników, mający na celu obniżenie kosztów terapii poważnych chorób przewlekłych. W ramach programu „turystyki aptecznej" niektórzy pracownicy mogą skorzystać z wycieczki do Vancouver w Kanadzie lub Tijuany w Meksyku, gdzie mogą zrealizować recepty na przepisane im lekarstwa. Stan Utah funduje w tym wypadku całą podróż, łącznie z przelotami.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?