Aktualizacja: 19.02.2020 11:59 Publikacja: 19.02.2020 11:59
Foto: Fotorzepa/Roman Bosiacki
Francuski zakład w Łodzi obchodzi właśnie 5. rocznicę uruchomienia biura projektów i badań śmigłowcowych. W tej chwili 90 polskich inżynierów pracuje tam nad nowymi wiropłatami oraz udoskonaleniem już eksploatowanych maszyn.
Uruchomione 19 lutego 2015 r. biuro projektowania śmigłowców jednocześnie zwiększa zatrudnienie. — Jesteśmy dzisiaj jedyną w Polsce firmą zaangażowaną w projektowanie, rozwój i certyfikację nowych typów śmigłowców na rynku globalnym. W ciągu ostatnich pięciu lat nikt inny w tym kraju nie opracował, nie przetestował i nie przygotował do produkcji nowego wiropłatu — mówi Mickael Peru, wiceprezes Airbus Helicopters.
Śmigłowcowe biuro projektowe w Łodzi przygotowuje w tej chwili między innymi nowy, dwusilnikowy wielozadaniowy śmigłowiec H160, który wejdzie do eksploatacji w 2020 roku. Łódzcy inżynierowie odpowiadali także za zaprojektowanie części płatowca H160. Dostawy wersji wojskowej tej maszyny- H160M - dla francuskich sił zbrojnych zaczną się w 2026 r. Łódzki zespół prowadził również prace min. nad układami napędowymi oraz opracował i przetestował wały i przekładnie do szybkiego śmigłowca nowej generacji Racer. Komponenty te zostały wykorzystywane do budowy prototypu tej maszyny.
Ministerstwo obrony za 1,2 mld zł kupi bezzałogowce rozpoznawcze MQ-9B Sky Guardian. – Utworzenie wojsk dronowych staje się faktem – zapowiedział Władysław Kosiniak Kamysz. Także w czwartek Grupa WB poinformowała o tym, że sprzedaje bezzałogowce Malezji.
Czy stary, nieużywany już telefon da się jeszcze jakoś wykorzystać? I czy może on przyczynić się do pomocy najbardziej potrzebującym osobom? Okazuje się, że tak! Już drugi rok T-Mobile i Szlachetna Paczka prowadzą akcję “Stare telefony działają cuda”. W sklepach operatora można oddać do oddać do recyklingu stary – także zepsuty - sprzęt, który często zalega w naszych szafach. AIm więcej telefonów przyniesiemy do recyklingu, tym większą pomoc finansową operator przekaże Szlachetnej Paczce. Gra jest warta świeczki, bo operator może przekazać na szczytny cel nawet 1 000 000 złotych!
Jest czwartek, 12 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek analizuje kluczowe tematy gospodarcze.
W najbliższych miesiącach ma być wprowadzona zmiana w prawie, która umożliwi MON kupno uzbrojenia polskich producentów dla innych rządów. Mechanizm ma działać podobnie jak amerykański FMS.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma szansę być gotowy na przełomie 2028 i 2029 roku.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas