W przyszłości wszystkie wysyłane listy będą dostawać kod kreskowy pozwalający na ich obserwację podczas przechodzenia przez ośrodki sortowania, a samej firmie ułatwi to postępowania wyjaśniające, jak doszło do ich zagubienia, także walkę z oszukańczym ponownym wykorzystywaniem znaczków i ich podrabianiem - pisze Reuter. Z końcem bieżącego roku klienci będą mogli bez dodatkowej opłaty płacić aplikacją za wysyłkę listów, otrzymają wielocyfrowy kod, który napiszą na liście bez konieczności drukowania czegokolwiek.
Tobias Meyer z zarządu poczty odpowiedzialny za niemiecki dział listów i paczek powiedział, że nie sądzi, by oznaczało to koniec klasycznych znaczków. — To kwestia pokoleniowa. Nadal uważamy, że klasyczne opłaty pozostaną znaczącą większością — powiedział na konferencji prasowej w Berlinie. Poczty nie niepokoi, że nadawcy będą bazgrać ten kod, bo wykorzysta tę samą technologię do odczytywania adresów w ośrodkach automatycznej dystrybucji — wyjaśnił.
W ukłonie wobec filatelistów Deutsche Post oświadczyła, że nowy kod kreskowy zostanie dołączony do tradycyjnych znaczków, aby utrudnić ich podrabianie oraz umożliwi nadawcom uzyskiwanie za pośrednictwem internetowego linku dodatkowych informacji o wyglądzie znaczka.
W bieżącym roku firma kurierska DHL uruchomi śledzenie na żywo paczek, pozwalając adresatom orientować się za pomocą aplikacji, kiedy mogą spodziewać ich doręczenia: aplikacja pokaże na mapie, gdzie znajduje się furgonetka, pozwoli też poinformować pracownika, gdzie chcą zostawienia jej, jeśli nie będzie ich w domu.
DHL ułatwi również klientom frankowanie paczek zwrotnych w 24 tys. placówek pocztowych, 4500 paczkomatach lub u pracownika poczty przy drzwiach. Ponadto planuje zwiększenie liczby paczkomatów do 7 tys. w 2021 r., zaprojektowała już maszynę, w której klienci mogą nadawać listy i paczki, kupić znaczki przez całą dobę, także z funkcją czatu wideo. DHL współpracuje z dwoma firmami GMX i WEB.DE, aby klienci mogli dostawać elektroniczne awizo o listach, których koperty są fotografowane w sortowniach i wysyłane emailem do adresatów.