Reklama

Kod zamiast znaczków w Deutsche Post

Niemiecka grupa logistyczna Deutsche Post DHL ogłosiła plan pozwalający klientom płacić prosto aplikacją i pisać na kopertach kod cyfrowy zamiast naklejania znaczków, także plan powszechniejszego korzystania z paczkomatów i śledzenia na żywo przesyłek.

Aktualizacja: 04.03.2020 10:47 Publikacja: 04.03.2020 10:44

Kod zamiast znaczków w Deutsche Post

Foto: picture-alliance/dpa/D. Kalker

W przyszłości wszystkie wysyłane listy będą dostawać kod kreskowy pozwalający na ich obserwację podczas przechodzenia przez ośrodki sortowania, a samej firmie ułatwi to postępowania wyjaśniające, jak doszło do ich zagubienia, także walkę z oszukańczym ponownym wykorzystywaniem znaczków i ich podrabianiem - pisze Reuter. Z końcem bieżącego roku klienci będą mogli bez dodatkowej opłaty płacić aplikacją za wysyłkę listów, otrzymają wielocyfrowy kod, który napiszą na liście bez konieczności drukowania czegokolwiek.

Tobias Meyer z zarządu poczty odpowiedzialny za niemiecki dział listów i paczek powiedział, że nie sądzi, by oznaczało to koniec klasycznych znaczków. — To kwestia pokoleniowa. Nadal uważamy, że klasyczne opłaty pozostaną znaczącą większością — powiedział na konferencji prasowej w Berlinie. Poczty nie niepokoi, że nadawcy będą bazgrać ten kod, bo wykorzysta tę samą technologię do odczytywania adresów w ośrodkach automatycznej dystrybucji — wyjaśnił.

W ukłonie wobec filatelistów Deutsche Post oświadczyła, że nowy kod kreskowy zostanie dołączony do tradycyjnych znaczków, aby utrudnić ich podrabianie oraz umożliwi nadawcom uzyskiwanie za pośrednictwem internetowego linku dodatkowych informacji o wyglądzie znaczka.

W bieżącym roku firma kurierska DHL uruchomi śledzenie na żywo paczek, pozwalając adresatom orientować się za pomocą aplikacji, kiedy mogą spodziewać ich doręczenia: aplikacja pokaże na mapie, gdzie znajduje się furgonetka, pozwoli też poinformować pracownika, gdzie chcą zostawienia jej, jeśli nie będzie ich w domu.

DHL ułatwi również klientom frankowanie paczek zwrotnych w 24 tys. placówek pocztowych, 4500 paczkomatach lub u pracownika poczty przy drzwiach. Ponadto planuje zwiększenie liczby paczkomatów do 7 tys. w 2021 r., zaprojektowała już maszynę, w której klienci mogą nadawać listy i paczki, kupić znaczki przez całą dobę, także z funkcją czatu wideo. DHL współpracuje z dwoma firmami GMX i WEB.DE, aby klienci mogli dostawać elektroniczne awizo o listach, których koperty są fotografowane w sortowniach i wysyłane emailem do adresatów.

Reklama
Reklama

Niemieckie urzędy pocztowe przeżyły prawdziwą eksplozję e-handlu, klienci musieli często czekać w długich kolejkach na wysyłkę lub odbiór przesyłki czy kupno znaczków. Grupa ma ponadto do czynienia z rosnącą konkurencją zwłaszcza Amazona, który tworzy w Niemczech własny system usług doręczycielskich, już oferuje możliwość śledzenia transportu przesyłek.

Biznes
„Król kabanosów” musi zapłacić 20 mln zł. Sąd podniósł wartość listu żelaznego
Biznes
Kompetencje, których nie da się uczyć jak dawniej
Biznes
Polskie średnie i duże firmy gotowe na globalną ekspansję
Biznes
Ożywienie zatrudnienia w 2026, LOT traci szansę na rozwój, podatki duszą spółki
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Polskie bombki podbijają świat, Netflix przejmuje WBD i spór o przyszłość NATO
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama