Reklama

Kod zamiast znaczków w Deutsche Post

Niemiecka grupa logistyczna Deutsche Post DHL ogłosiła plan pozwalający klientom płacić prosto aplikacją i pisać na kopertach kod cyfrowy zamiast naklejania znaczków, także plan powszechniejszego korzystania z paczkomatów i śledzenia na żywo przesyłek.

Aktualizacja: 04.03.2020 10:47 Publikacja: 04.03.2020 10:44

Kod zamiast znaczków w Deutsche Post

Foto: picture-alliance/dpa/D. Kalker

W przyszłości wszystkie wysyłane listy będą dostawać kod kreskowy pozwalający na ich obserwację podczas przechodzenia przez ośrodki sortowania, a samej firmie ułatwi to postępowania wyjaśniające, jak doszło do ich zagubienia, także walkę z oszukańczym ponownym wykorzystywaniem znaczków i ich podrabianiem - pisze Reuter. Z końcem bieżącego roku klienci będą mogli bez dodatkowej opłaty płacić aplikacją za wysyłkę listów, otrzymają wielocyfrowy kod, który napiszą na liście bez konieczności drukowania czegokolwiek.

Tobias Meyer z zarządu poczty odpowiedzialny za niemiecki dział listów i paczek powiedział, że nie sądzi, by oznaczało to koniec klasycznych znaczków. — To kwestia pokoleniowa. Nadal uważamy, że klasyczne opłaty pozostaną znaczącą większością — powiedział na konferencji prasowej w Berlinie. Poczty nie niepokoi, że nadawcy będą bazgrać ten kod, bo wykorzysta tę samą technologię do odczytywania adresów w ośrodkach automatycznej dystrybucji — wyjaśnił.

W ukłonie wobec filatelistów Deutsche Post oświadczyła, że nowy kod kreskowy zostanie dołączony do tradycyjnych znaczków, aby utrudnić ich podrabianie oraz umożliwi nadawcom uzyskiwanie za pośrednictwem internetowego linku dodatkowych informacji o wyglądzie znaczka.

W bieżącym roku firma kurierska DHL uruchomi śledzenie na żywo paczek, pozwalając adresatom orientować się za pomocą aplikacji, kiedy mogą spodziewać ich doręczenia: aplikacja pokaże na mapie, gdzie znajduje się furgonetka, pozwoli też poinformować pracownika, gdzie chcą zostawienia jej, jeśli nie będzie ich w domu.

DHL ułatwi również klientom frankowanie paczek zwrotnych w 24 tys. placówek pocztowych, 4500 paczkomatach lub u pracownika poczty przy drzwiach. Ponadto planuje zwiększenie liczby paczkomatów do 7 tys. w 2021 r., zaprojektowała już maszynę, w której klienci mogą nadawać listy i paczki, kupić znaczki przez całą dobę, także z funkcją czatu wideo. DHL współpracuje z dwoma firmami GMX i WEB.DE, aby klienci mogli dostawać elektroniczne awizo o listach, których koperty są fotografowane w sortowniach i wysyłane emailem do adresatów.

Reklama
Reklama

Niemieckie urzędy pocztowe przeżyły prawdziwą eksplozję e-handlu, klienci musieli często czekać w długich kolejkach na wysyłkę lub odbiór przesyłki czy kupno znaczków. Grupa ma ponadto do czynienia z rosnącą konkurencją zwłaszcza Amazona, który tworzy w Niemczech własny system usług doręczycielskich, już oferuje możliwość śledzenia transportu przesyłek.

Biznes
PFR pokazał strategię na kolejne 5 lat. Zakłada solidny wzrost wartości aktywów
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
Najlepsi z najlepszych Listy 2000 „Rzeczpospolitej”
Biznes
Polski atom zatwierdzony, finanse pod presją i chipy Nvidii dla Chin
Biznes
KGHM stawia na innowacje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Potrzebujemy inwestycji i stabilności, a nie populizmu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama