Żółwie tempo na drogowych ślimakach

Drogowcy marnują najcieplejszą od lat zimę. Rozbiórkę wiaduktu na Powązkowskiej i ślimaków zjazdowych z mostu Łazienkowskiego wstrzymują protesty i biurokratyczne procedury

Aktualizacja: 29.01.2008 07:07 Publikacja: 29.01.2008 04:58

Żółwie tempo na drogowych ślimakach

Foto: Rzeczpospolita

Zima znowu zaskoczyła drogowców; tym razem tym, że prawie jej nie ma. Zaplanowane prace rozbiórkowe powinny trwać pełną parą, ale nic się w tej sprawie nie dzieje.

Wczoraj mieliśmy poznać oferty w przetargu na rozbiórkę i odbudowę zniszczonego wiaduktu na Powązkowskiej – nad torami PKP prowadzącymi obok Arkadii do Dworca Gdańskiego. Nie poznamy, bo Zarząd Dróg Miejskich unieważnił przetarg i ogłosił nowy. Powązkowska – ważny łącznik między obwodnicami centrum i Śródmieścia – musi poczekać. – Prace ruszą najwcześniej w kwietniu – przyznaje naczelnik Wydziału Mostowego Andrzej Marecki z ZDM.

Według rzeczniczki drogowców Urszuli Nelken opóźnienie wyniesie ok. czterech tygodni. Skąd ten poślizg? Firma Warbud – jeden z oferentów – oprotestowała warunki przetargu. Chodziło o nieprecyzyjne określenie wymaganego doświadczenia, z powodu którego firma mogła zostać wykluczona z walki o kontrakt.

Dział PR koncernu próbuje przekuć przyblokowanie inwestycji w sukces. – Tak naprawdę pomogliśmy ZDM – mówi rzeczniczka Warbudu Agnieszka Wąsowska: – Gdyby przetarg był kontynuowany, każda przegrana firma mogłaby wykorzystać nieprecyzyjne warunki do jego unieważnienia.

Nowy termin otwarcia ofert dopiero 3 marca. Do listopada drogowcy mają rozebrać i odbudować połowę wiaduktu. ZDM nadal twierdzi, że zdąży. Prace przy drugiej części potrwają aż do jesieni 2009 roku.

Opóźnia się też rozpoczęcie robót przy rozbiórce i odbudowie czterech estakad na jednym z najbardziej ruchliwych wielopoziomowych skrzyżowań po prawej stronie Wisły: Trasy Łazienkowskiej z Wałem Miedzeszyńskim. ZDM chciał podpisać umowę już w ub.r. Nic z tego nie wyszło znowu przez Warbud, który składał protesty i odwołania przeciwko werdyktowi komisji przetargowej korzystnemu dla firmy WPM Mosty. Ostatecznie Urząd Zamówień Publicznych przyznał rację ZDM, ale kontrakt wciąż czeka na podpis.

– Kosztorys przewidywał na inwestycję 39 mln zł, a zwycięska oferta wynosi prawie 40 mln zł. Czekamy, aż Rada Warszawy zgodzi się na wzrost wydatków – mówi Nelken.

Prace miały się skończyć w tym roku. Szanse na to są niewielkie.

Zima znowu zaskoczyła drogowców; tym razem tym, że prawie jej nie ma. Zaplanowane prace rozbiórkowe powinny trwać pełną parą, ale nic się w tej sprawie nie dzieje.

Wczoraj mieliśmy poznać oferty w przetargu na rozbiórkę i odbudowę zniszczonego wiaduktu na Powązkowskiej – nad torami PKP prowadzącymi obok Arkadii do Dworca Gdańskiego. Nie poznamy, bo Zarząd Dróg Miejskich unieważnił przetarg i ogłosił nowy. Powązkowska – ważny łącznik między obwodnicami centrum i Śródmieścia – musi poczekać. – Prace ruszą najwcześniej w kwietniu – przyznaje naczelnik Wydziału Mostowego Andrzej Marecki z ZDM.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca