Wszystko dlatego, że nową stację trzeba podłączyć do istniejącej infrastruktury technicznej. Od 25 lutego do 10 marca stacja Marymont będzie otwarta tylko od godz. 5 do 22, a od 10 do 20 marca – wyłączona z ruchu.

Największych utrudnień pasażerowie mogą się spodziewać w weekend 15 i 16 marca. Wtedy zostanie dodatkowo wyłączona stacja Plac Wilsona, którą trzeba dostosować do docelowego funkcjonowania Marymontu (bez pociągu wahadłowego).

Po 20 marca przez kilka tygodni pociągi mają docierać do stacji Słodowiec bez pasażerów (tylko po to, żeby zawrócić na Marymont).

Stacja Słodowiec będzie gotowa do 31 marca – tak wynika z aneksu do umowy, jaki Metro podpisało z firmą PRG Metro. To oznacza 2,5 miesiąca opóźnienia, które spowodowały drgania tunelu między Słodowcem i Marymontem.

1 kwietnia zaczną się odbiory, które potrwają do sześciu tygodni. Warszawiacy zaczną korzystać ze Słodowca najwcześniej w kwietniu.