Jeszcze w styczniu 2007 r., kiedy władze spółki opublikowały biznesplan dla lotniska, pierwsze cywilne samoloty miały lądować w podwarszawskim porcie pod koniec 2008 r.
Szanse dotrzymania najnowszego terminu, który przewiduje uruchomienie portu za dwa lata, wydają się większe niż w przypadku podawanych wcześniej. Wczoraj wojewoda mazowiecki podpisał postanowienie dotyczące środowiskowych warunków budowy lotniska. Jest to jeden z etapów przygotowania inwestycji, kolejny (jeśli nie wpłyną zażalenia na to postanowienie) to decyzja środowiskowa burmistrza Nowego Dworu.
Koszt inwestycji szacowany jest na 400 mln zł. Po zakończeniu pierwszego etapu, czyli budowy terminalu, modernizacji i wydłużenia drogi startowej, przebudowy dróg kołowania i płyty postojowej, port będzie mógł przyjąć 1,5 mln podróżnych rocznie.
Po roku ma się rozpocząć kolejny etap budowy portu, który potrwa osiem lat. Wtedy Modlin będzie mógł przyjąć 3 mln osób, powstanie także terminal towarowy.
Wszystkie prace mają być zakończone do 2019 r., kiedy to do użytku zostanie oddany drugi terminal pasażerski. Wówczas lotnisko będzie mogło przyjąć 4,5 mln podróżnych rocznie.