Lotnisko dla tanich linii w Modlinie ruszy dopiero w 2010 r.

Budowa całego portu pochłonie 400 mln zł i potrwa jeszcze 11 lat. – Pasażerów tanich linii chcemy przyjąć w pierwszym kwartale 2010 r., ale to i tak jest bardzo wyśrubowany termin – powiedział Piotr Okienczyc, prezes spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin.

Publikacja: 18.03.2008 04:19

Jeszcze w styczniu 2007 r., kiedy władze spółki opublikowały biznesplan dla lotniska, pierwsze cywilne samoloty miały lądować w podwarszawskim porcie pod koniec 2008 r.

Szanse dotrzymania najnowszego terminu, który przewiduje uruchomienie portu za dwa lata, wydają się większe niż w przypadku podawanych wcześniej. Wczoraj wojewoda mazowiecki podpisał postanowienie dotyczące środowiskowych warunków budowy lotniska. Jest to jeden z etapów przygotowania inwestycji, kolejny (jeśli nie wpłyną zażalenia na to postanowienie) to decyzja środowiskowa burmistrza Nowego Dworu.

Koszt inwestycji szacowany jest na 400 mln zł. Po zakończeniu pierwszego etapu, czyli budowy terminalu, modernizacji i wydłużenia drogi startowej, przebudowy dróg kołowania i płyty postojowej, port będzie mógł przyjąć 1,5 mln podróżnych rocznie.

Po roku ma się rozpocząć kolejny etap budowy portu, który potrwa osiem lat. Wtedy Modlin będzie mógł przyjąć 3 mln osób, powstanie także terminal towarowy.

Wszystkie prace mają być zakończone do 2019 r., kiedy to do użytku zostanie oddany drugi terminal pasażerski. Wówczas lotnisko będzie mogło przyjąć 4,5 mln podróżnych rocznie.

Władze spółki zarządzającej Modlinem liczą na tanie linie i przewoźników czarterowych. Piotr Okienczyc powiedział, że jego spółka prowadziła już rozmowy z kilkudziesięcioma liniami lotniczymi . Prace nad uruchomieniem lotniska ruszyły w 2006 r. Obecnie po 31,66 proc. udziałów spółki mają: Agencja Mienia Wojskowego, Mazowiecki Urząd Marszałkowski oraz PP Porty Lotnicze, pierwotnie jedyny właściciel. Reszta przypadła samorządowi Nowego Dworu Mazowieckiego.

Jeszcze w styczniu 2007 r., kiedy władze spółki opublikowały biznesplan dla lotniska, pierwsze cywilne samoloty miały lądować w podwarszawskim porcie pod koniec 2008 r.

Szanse dotrzymania najnowszego terminu, który przewiduje uruchomienie portu za dwa lata, wydają się większe niż w przypadku podawanych wcześniej. Wczoraj wojewoda mazowiecki podpisał postanowienie dotyczące środowiskowych warunków budowy lotniska. Jest to jeden z etapów przygotowania inwestycji, kolejny (jeśli nie wpłyną zażalenia na to postanowienie) to decyzja środowiskowa burmistrza Nowego Dworu.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca