Przystosowanie szczecińskiego terminalu do wymagań traktatu z Schengen kosztowało władze spółki zarządzającej lotniskiem ok 560 tys. zł.W planach na dalsze lata władze portu mają m.in. budowę nowej strażnicy lotniskowej dla straży pożarnej, rozbudowę płyt postojowych, drogi startowej i dróg kołowania. W 2010 roku ma się rozpocząć, warta milion złotych, modernizacja i rozbudowa motelu lotniskowego. W 2015 roku wystartuje budowa trzeciego terminalu. Koszt inwestycji szacowany jest na 35 mln zł. Szczegóły jeszcze nie zostały określone. Wielkość terminalu będzie uzależniona od tego, jak szybko będzie się rozwijać ruch pasażerski na lotnisku. Obecnie terminal może obsłużyć ok. 1 mln pasażerów, a w 2007 roku lotnisko obsłużyło 228 tys. podróżnych.

Szczecińskie lotnisko jako pierwsze w kraju przetestowało leasing zwrotny nieruchomości. Jest to sposób na pozyskanie pieniędzy na dalsze inwestycje.

W grudniu zeszłego roku władze portu za 7 mln zł sprzedały jednemu z towarzystw leasingowych stary terminal. Zarządcy portu wciąż z terminalu korzystają, nie jest on jednak ich własnością. Stanie się nią z powrotem za dziesięć lat.

Władze lotniska mają już zgodę rady nadzorczej spółki i Urzędu Lotnictwa Cywilnego na czasową sprzedaż nowego terminalu. To jedyny sposób, by pozyskać 10 mln euro niezbędnego wkładu własnego. Lotnisko jeszcze nie zarabia nawet na swoje utrzymanie. Udziałowców nie stać na wyłożenie pieniędzy z własnej kieszeni i port nie ma szans ma uzyskanie kredytu.

Na potrzeby portów lotniczych samorząd zamierza wyasygnować z pieniędzy przyznanych województwu 12 mln euro. Z tego 9 mln zł zostanie przeznaczone na budowę lokalnego portu w Zegrzu Pomorskim.