-Nasz nowy model biznesowy stworzymy z dostawcami treści, takimi jak Warner Bros., 20th Century Fox, Walt Disney. Partnerami będą też Google, YouTube czy Windows Live – zapowiedział Jean-Yves Leonnec, dyrektor ds. strategii France Telecom, właściciela TP SA i marki Orange. Polska będzie jednym z pierwszych rynków, na których pojawią się nowe usługi.

Na całym świecie dochody operatorów z tradycyjnych głosowych usług telekomunikacyjnych spadają. Ratunkiem dla telekomów nie są nowe modele telefonów, bo niewiele z nich odnosi sukces porównywalny z np. iPhone Apple. – Musimy zostawić rynek urządzeń i skupić się na nowych usługach – zapowiedział Jean-Yves Leonnec.

Plany Orange są ambitne. Dzięki szerokopasmowym łączom internetowym spółka chce masowo rozpowszechniać telewizję przez Internet. Już teraz z takiej usługi korzysta ok. miliona osób. Orange chce jednak dostarczać obraz w standardzie HD, a nawet trójwymiarowy. Jak zapowiedział Philippe Delbary, szef zespołu technologii 3D w paryskim Orange Labs, usługa ma być dostępna w 2009 r. Plany spółki zakładają też dostarczanie obrazu telewizyjnego w standardzie HD na ekrany telefonów komórkowych.

To nie koniec – Orange już uruchomiło we Francji serwis MusicMax. Abonament wirtualnego sklepu z plikami MP3 kosztuje 12 euro miesięcznie. Za tę cenę można w ciągu 30 dni pobrać 500 utworów i wgrać je do pięciu różnych urządzeń.

Rozpowszechnienie tych usług w Polsce może być trudne, bo wymagają bardzo szybkich łączy internetowych. Nim tak się stanie, TP SA chce powalczyć o klientów nowym sposobem dostarczania pakietu TV znanego jako Videostrada. Od sierpnia telewizję od TP SA (ponad 80 kanałów) będzie można odbierać drogą satelitarną.