Reklama

Australijczycy nie chcą espresso w papierowym kubku

Amerykańska sieć kawiarni Starbucks zamknie większość lokali w Australii. Przegrała z tańszymi, tradycyjnymi kafejkami na europejską modłę

Aktualizacja: 29.07.2008 21:42 Publikacja: 29.07.2008 13:28

Australijczycy nie chcą espresso w papierowym kubku

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

W ramach planu likwidacji nierentownych lokalizacji Starbucks zamknie 61 z 84 kafejek ulokowanych w Australii.

Sieciowa kawiarnia po ośmiu latach od otwarcia pierwszego lokalu w Australii wycofuje się z tamtejszego rynku. W przeciwieństwie do amerykańskiej sieci tradycyjne kafejki oferują europejski styl picia kawy, rozpowszechniony na antypodach wśród imigrantów z Włoch i Grecji.

– Wysokiej jakości kawa i powszechna kultura picia kawy to jest to z czym Starbucks konkurował w Australii – uważa John Roberts profesor z Uniwersytetu New South Wales.

- Wierzymy, że trudna ale konieczna decyzja o zamknięciu oddziałów w Australii pozwoli na wzmocnienie naszej międzynarodowej ekspansji – mówi prezes i twórca firmy Howard Schultz.

W lipcu Starbucks ogłosił plany zamknięcia 600 barów w Stanach Zjednoczonych i redukcję 12 tysięcy etatów.

Reklama
Reklama

Spółka podtrzymuje plany inwestycji w Polsce, Czechach i na Węgrzech.

W ramach planu likwidacji nierentownych lokalizacji Starbucks zamknie 61 z 84 kafejek ulokowanych w Australii.

Sieciowa kawiarnia po ośmiu latach od otwarcia pierwszego lokalu w Australii wycofuje się z tamtejszego rynku. W przeciwieństwie do amerykańskiej sieci tradycyjne kafejki oferują europejski styl picia kawy, rozpowszechniony na antypodach wśród imigrantów z Włoch i Grecji.

Reklama
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Biznes
Coś eksplodowało w zakładach zbrojeniowych na Uralu. Fala uderzeniowa i chmura w kształcie grzyba
Materiał Promocyjny
Trzy dekady budowy niemiecko-polskiej współpracy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Orange Polska zaskoczył siłą IT i smartfonów. Ale to hurt ma przynieść prawdziwe zyski
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama