Reklama

Mniej Polaków w sklepach, więcej przed telewizorem

Nielsen potwierdza, że Polacy już zaczęli ograniczać wydatki konsumpcyjne oraz przenosić je na nowe kategorie, np. rozrywkę. Dużo więcej oglądamy telewizji.

Aktualizacja: 31.03.2020 13:25 Publikacja: 31.03.2020 13:17

Mniej Polaków w sklepach, więcej przed telewizorem

Foto: Fotolia

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w tygodniu od 16 do 22 marca zgodnie z oczekiwaniami nastąpił spadek całego koszyka zarówno wobec tygodnia wcześniejszego jak i w ujęciu rocznym - odpowiednio 38,6 proc. oraz 7,5 proc. wartości sprzedaży. W tygodniu 12. vs. rok poprzedni wszystkie kategorie przyczyniły się do spadku wartości koszyka. Wartość sprzedaży produktów spożywczych spadła o 4,5 proc., produktów kosmetyczno-chemicznych o 11,6 proc., świeżej żywności o 3,7 proc. W największym stopniu spadła wartość sprzedaży artykułów przemysłowych: o 21,6 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Reklama
Reklama