Reklama
Rozwiń
Reklama

Mniej Polaków w sklepach, więcej przed telewizorem

Nielsen potwierdza, że Polacy już zaczęli ograniczać wydatki konsumpcyjne oraz przenosić je na nowe kategorie, np. rozrywkę. Dużo więcej oglądamy telewizji.

Aktualizacja: 31.03.2020 13:25 Publikacja: 31.03.2020 13:17

Mniej Polaków w sklepach, więcej przed telewizorem

Foto: Fotolia

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w tygodniu od 16 do 22 marca zgodnie z oczekiwaniami nastąpił spadek całego koszyka zarówno wobec tygodnia wcześniejszego jak i w ujęciu rocznym - odpowiednio 38,6 proc. oraz 7,5 proc. wartości sprzedaży. W tygodniu 12. vs. rok poprzedni wszystkie kategorie przyczyniły się do spadku wartości koszyka. Wartość sprzedaży produktów spożywczych spadła o 4,5 proc., produktów kosmetyczno-chemicznych o 11,6 proc., świeżej żywności o 3,7 proc. W największym stopniu spadła wartość sprzedaży artykułów przemysłowych: o 21,6 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Biznes
Orlen złożył ofertę przejęcia projektu Polimery Police
Reklama
Reklama