Mniej Polaków w sklepach, więcej przed telewizorem

Nielsen potwierdza, że Polacy już zaczęli ograniczać wydatki konsumpcyjne oraz przenosić je na nowe kategorie, np. rozrywkę. Dużo więcej oglądamy telewizji.

Aktualizacja: 31.03.2020 13:25 Publikacja: 31.03.2020 13:17

Mniej Polaków w sklepach, więcej przed telewizorem

Foto: Fotolia

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w tygodniu od 16 do 22 marca zgodnie z oczekiwaniami nastąpił spadek całego koszyka zarówno wobec tygodnia wcześniejszego jak i w ujęciu rocznym - odpowiednio 38,6 proc. oraz 7,5 proc. wartości sprzedaży. W tygodniu 12. vs. rok poprzedni wszystkie kategorie przyczyniły się do spadku wartości koszyka. Wartość sprzedaży produktów spożywczych spadła o 4,5 proc., produktów kosmetyczno-chemicznych o 11,6 proc., świeżej żywności o 3,7 proc. W największym stopniu spadła wartość sprzedaży artykułów przemysłowych: o 21,6 proc.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa
Biznes
XIX Forum Funduszy dzień 1: Jak zachęcić Polaków do aktywnego zarządzania finansami
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Latające cysterny wciąż nie doleciały