Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Radosław Sierpiński: Pieniądze na polski wkład do walki z koronawirusem

Być może jeden z efektów naszych badań będzie podwaliną dla szczepionki albo skutecznego leku. Na świecie trwa wyścig zbrojeń i musimy się w to włączyć - mówi Radosław Sierpiński, prezes Agencji Badań Medycznych, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 07.04.2020 15:07 Publikacja: 07.04.2020 13:18

#RZECZoBIZNESIE: Radosław Sierpiński: Pieniądze na polski wkład do walki z koronawirusem

Foto: tv.rp.pl

Agencja Badań Medycznych wraz z Ministerstwem Zdrowia przeznaczyła 50 mln zł na niekomercyjne badania dotyczące terapii i diagnostyki związanej z koronawirusem.

- Nie oczekuję, że za 50 mln zł wynajdziemy szczepionkę czy skuteczny lek samodzielnie. Jestem głęboko przekonany, że te pieniądze pozwolą polskim naukowcom położyć wkład w rozwój nauki na świecie i włączyć się w międzynarodowe badania w tym zakresie. To jest jak misja na marsa, gdzie wysyłaliśmy łazik i jedna z jego części została wykonana w Polsce, bazując na naszej myśli technicznej. Chciałbym, żeby w tym wypadu było podobnie. Być może jeden z naszych efektów, będzie podwaliną dla szczepionki albo skutecznego leku. Na świecie trwa wyścig zbrojeń i musimy się w to włączyć - mówi Sierpiński.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama