Ceny transakcji nie ujawniono. Wiadomo, że katalogowa cena odrzutowca to 28 mln dol. Produkujący go rosyjski koncern Sukhoi jest od kwietnia w jednej czwartej własnością włoskiego holdingu Finmeccanici.
Budowniczy Suhego mają już w portfelu zamówienia na 98 maszyn, z czego 35 od klientów europejskich a 30 od Areofłotu i 20 dla innych rosyjskich przewoźników. Dostaną oni od państwa na zakupy samolotów 250 mln dol. kredytu na 13 lat.
Tajemnica sukcesu rosyjskiej maszyny tkwi w niższych kosztach zakupu i eksploatacji. Superjet 100 to regionalna maszyna pasażerska średniego zasięgu (3200 km), konkurent takich maszyn jak Embraer czy Bombardier. Kosztować ma o ok. 20 proc. mniej niż produkcje zachodnie, a koszty eksploatacji mają być o 15 proc. niższe. Zależnie od wersji zabiera od 60 do 100 pasażerów.