Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną

W pierwszym półroczu wpływy firm outdoorowych wyniosły 313,6 mln zł, o prawie 9 proc. mniej niż rok wcześniej

Publikacja: 22.07.2009 02:42

– Na całym rynku reklamy widać spadki w związku z mniejszymi wydatkami klientów. W przypadku outdooru najwięksi klienci wciąż się reklamują. Spadki są spowodowane też ograniczeniami reklamy zewnętrznej wprowadzanymi przez miasta – mówi „Rz” Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, zrzeszającej największych graczy outdoorowego rynku.

Tylko w II kwartale wpływy z reklamy zewnętrznej wyniosły 176,53 mln zł, o ok. 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Wyniki za I półrocze wzmocniła kampania przedwyborcza do Parlamentu Europejskiego. W reklamy na billboardach partie polityczne zainwestowały od stycznia do czerwca 5,43 mln zł. – Większość z tej kwoty to wydatki reklamowe PiS, PSL i SLD – mówi Lech Kaczoń.

W związku z tym Izba liczy się z tym, że tegoroczne przychody branży mogą być niższe od wcześniej zakładanych o ok. 700 mln zł. W 2008 r. rynek był wart 707,1 mln zł.

ZenithOptimedia prognozuje tegoroczne wpływy outdooru na 669 mln zł. Zdaniem Lecha Kaczonia trudno się z tymi prognozami nie zgodzić. – Uzyskanie w tym roku wyniku zbliżonego do ubiegłorocznego jest możliwe, gdyby nastąpiło potwierdzenie wcześniejszych zapowiedzi i klienci faktycznie po prostu przesunęli budżety reklamowe na II półrocze – mówi Kaczoń.

[wyimek]5,43 mln zł wyniosły wydatki na reklamę zewnętrzną partii politycznych przed eurowyborami[/wyimek]

Niewiadomą pozostaje okres letni. Spada wtedy sprzedaż niektórych tradycyjnych powierzchni reklamowych. W tym roku więcej Polaków decyduje się na wypoczynek w Polsce, co może zwiększyć zainteresowanie reklamodawców promowaniem się np. na plażach czy w górach.

Biznes
Hakerzy zaatakowali Polską Agencję Kosmiczną. Kto stoi za atakiem?
Biznes
Drewno: kolejna grupa towarowa zagrożona cłem Trumpa
Biznes
Elon Musk podejrzany o unikanie podatków we Włoszech
Biznes
Jakub Wiech: Europa potrzebuje dużego atomu, za wcześnie na wodór
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Biznes
Dzwoni Kreml do koncernu z USA: Nie chcielibyście do nas wrócić?
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”