Cisowianka zamierza pokonać Żywiec Zdrój

Kryzys nie szkodzi Polskim Zdrojom. W tym roku sprzedaż firmy, dzięki wodzie Cisowianka, mocno się zwiększy

Aktualizacja: 07.08.2009 17:20 Publikacja: 07.08.2009 17:15

Cisowianka zamierza pokonać Żywiec Zdrój

Foto: Fotorzepa, Dziennik Wschodni DzW Dziennik Wschodni

– W I półroczu nasza sprzedaż wzrosła o ok. 40 proc. Zakładamy, że tempo na takim poziomie uda się nam utrzymać także w II półroczu – mówi „Rz” Leszek Rodak, dyrektor generalny Polskich Zdrojów, wyłącznego dystrybutora Cisowianki i współwłaściciela rozlewni w Nałęczowie. Na koniec roku przychody firmy powinny przekroczyć 200 mln zł.

Polskie Zdroje są spółką komandytową, która należy do osób prywatnych. Jest jedyną firmą z polskim kapitałem, która weszła do ścisłej czołówki rynku, zdominowanej przez międzynarodowe koncerny. Należąca do niej Cisowianka idzie jak burza. W 2007 r. odebrała trzecie miejsce na rynku wody Kropli Beskidu produkowanej przez Coca- Colę. W ubiegłym roku została jego wiceliderem. Pozycję tę wcześniej zajmowała Nałęczowianka produkowana przez Nestle.

Według firmy badawczej Nielsen w połowie roku od lidera Żywca Zdroju, którego właścicielem jest Danone, dzieliło od Cisowianki ok. 13 pkt. proc. Jednak Leszek Rodak zwraca uwagę, że szacunki Nielsena nie pokazują pełnego obrazu rynku. Po pierwsze, nie biorą pod uwagę gastronomii czy sprzedaży wody dla zakładów pracy. Po drugie, Nielsen wlicza do rynku wód butelkowanych, tzw. wody smakowe. Żywiec Zdrój jest liderem tego segmentu, co automatycznie daje mu przewagę nad konkurentami.

Rozkład sił wygląda inaczej, gdy weźmiemy pod uwagę tylko klasyczną wodę. – Cisowianka jest już teraz najpopularniejszą wodą gazowaną sprzedawaną w butelkach. W segmencie wód niegazowanych dzieli nas już od Żywca Zdroju tylko kilka punktów procentowych – twierdzi Leszek Rodak. Zapowiada, że Polskie Zdroje dają sobie dwa, trzy lata na to, by Cisowianka została najpopularniejszą wodą butelkowaną w Polsce.

Aby to osiągnąć, spółka nie zamierza zmieniać dotychczasowej strategii. Opiera ją m.in. na rozwoju dystrybucji i mocnym wsparciu reklamowym.

W tym roku Cisowianka została patronem medialnym pokazów lotniczych w Radomiu. Do tego wydarzenia nawiązuje jej kampania reklamowa.

Firma nie zdradza, ile wyda w tym roku na promocję medialną. Jej prezes mówi jedynie, że co roku jej wydatki na reklamę rosną wprost proporcjonalnie do tempa, w jakim rośnie sprzedaż marki. Firma rozwija także liczbę wariantów Cisowianki. Jeszcze w sierpniu w sieciach handlowych marka ta ma pojawić się w eleganckiej butelce o pojemności 0,7 l.

Cisowianka odpowiada za ok. 95 proc. sprzedaży Polskich Zdrojów. Pozostał część przypada na wyskozmineralizowane wody Muszyna Minerale i Krynica Minerale. Produkuje je Mineral Complex, którego udziałowcem są Polskie Zdroje. W Nałęczowie rozlewna jest także woda Nałęczów Zdrój, którą firma sprzedaje głównie do zakładów pracy.

Polskie Zdroje nie wykluczają poszerzenia swojej oferty wód. – Nie stanie się to jednak raczej w ciągu najbliższych pięciu lat. W tym czasie chcemy się rozwijać organicznie – mówi Leszek Radek. Przyznaje, że do Polskich Zdrojów zgłaszają się mniejsze firmy, które chciałyby być przez tę spółkę przejęte.

Rozwój i inwestycje (w ciągu ostatniego roku Polskie Zdroje wydały na nie ok. 12 mln zł) firma finansuje ze środków własnych. – Na razie nie zamierzamy szukać pieniędzy na giełdzie. Nie wykluczamy jednak debiutu za kilka lat, jeżeli uznamy ten wariant za korzystny dla firmy – mówi Leszek Rodak.

– W I półroczu nasza sprzedaż wzrosła o ok. 40 proc. Zakładamy, że tempo na takim poziomie uda się nam utrzymać także w II półroczu – mówi „Rz” Leszek Rodak, dyrektor generalny Polskich Zdrojów, wyłącznego dystrybutora Cisowianki i współwłaściciela rozlewni w Nałęczowie. Na koniec roku przychody firmy powinny przekroczyć 200 mln zł.

Polskie Zdroje są spółką komandytową, która należy do osób prywatnych. Jest jedyną firmą z polskim kapitałem, która weszła do ścisłej czołówki rynku, zdominowanej przez międzynarodowe koncerny. Należąca do niej Cisowianka idzie jak burza. W 2007 r. odebrała trzecie miejsce na rynku wody Kropli Beskidu produkowanej przez Coca- Colę. W ubiegłym roku została jego wiceliderem. Pozycję tę wcześniej zajmowała Nałęczowianka produkowana przez Nestle.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca