W czwartek wieczorem ogłoszono werdykt kapituły i wręczono nagrody. PBG wyróżniono z grona spółek z WIG20 i mWIG40, ATM - spośród firm z indeksu sWIG80, Macrologic - jako firmę nie należącą do głównych indeksów giełdowych, a LUG - jako spółkę notowaną na NewConnect.
W konkursie oceniano jasność komunikatów i zawartość informacji podawanych na stronach internetowych, innowacyjność komunikacji, intuicyjność i ergonomię nawigacji po portalu, poprawność technologii, estetykę i dostępność. Pod uwagę brane były także opinie inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. - Tegoroczna edycja konkursu pokazała, że strony internetowe spółek giełdowych są w pełni profesjonalne, biorąc pod uwagę komunikację z inwestorami, którą te strony umożliwiają. Jednocześnie staje się widoczne, że nie tylko sama strona, lecz różne narzędzia wspomagające korzystanie z niej, są tworzywem relacji spółek z inwestorami, realizowanych poprzez Internet - stwierdził Ludwik Sobolewski, prezes GPW.
- Wyłonienie laureatów Konkursu nie było prostym zadaniem, gdyż strony internetowe spółek zakwalifikowanych do III etapu były na bardzo wyrównanym poziomie. Cieszy nas to, że świadomość jak ważna jest komunikacja biznesu z otoczeniem z roku na rok rośnie, a spółki cały czas pracują nad poprawą jakości relacji z inwestorami - dodała Beata Stelmach, prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.
W tym roku odbyła się już III edycja konkursu. W poprzedniej, w 2008 r. wyróżniono Ciech, ATM, HTL-Strefa i Eficom.