Autostrada A4 przecina Polskę ze wschodu na zachód na południu kraju. Komisja przetargowa wybrała do realizacji inwestycji konsorcjum firm Polimex Mostostal, słowackiej Doprastav i czeskiej Metrostav. Konkurenci mają 10 dni na złożenie odwołań, Urząd Zamówień Publicznych wyniki przetargu powinien potwierdzić wciągi 30 dni.

Lada dzień zostaną rozstrzygnięte przetargi na budowę 13 km tej trasy między Wierzchosławicami a Krzyżem oraz 21 fragmentu między Brzeskiem a Wierzchosławicami.

Spośród siedmiu ofert na budowę tego trasy A4 z Wierzchosławic do Krzyża najtańszą, wartą 542,8 mln zł złożyła Hiszpańska spółka Dragados, która niedawno przejęła polską PolAqua. O kontrakt ubiegał się m.in. Polimex Mostostal, którego oferta jest zaledwie o ok. 27 mln zł wyższa od najtańszej oraz austriacki Strabag. Chce inwestycje zrealizować za 573,7 mln zł.

Najniższą ofertę na budowę kolejnych 21 km tej trasy złożyło polsko- macedońskie konsorcjum firm NDI SA oraz SB GRANIT. Opiewa ona na kwotę 622, 5 mln złotych brutto, przy kosztorysie inwestorskim 1, 3 mld zł.

Odcinek autostrady A4 pomiędzy węzłem Szarów a węzłem Krzyż ma 56,9 km. Umowy z wybranymi wykonawcami mają zostać podpisana jeszcze w tym roku, tak by prace mogły rozpocząć się przed końcem roku. Trasa ma być oddana do użytku na przełomie lat 2011/2012.