Inwestycja ma trwać da lata. Droga ma mieć po dwa pasy ruchu w obu kierunkach plus pas awaryjny. Zakres prac obejmuje też m.in. budowę dróg dojazdowych, przebudowę istniejących dróg dojazdowych. Na trasie mają być dwa Miejsca Obsługi podróżnych. W ramach kontraktu Dragados wybuduje także budynki WC, zadaszy miejsca wypoczynku czy wybuduje miejsca postojowe dla samochodów.
Hiszpańska Dragados, która niedawno przejęła polską PolAqua, złożyła najtańszą ofertę, spośród siedmiu przedstawionych, na budowę tego fragmentu A4.
O kontrakt ubiegał się m.in. Polimex Mostostal, którego oferta jest zaledwie o ok. 27 mln zł wyższa od najtańszej oraz austriacki Strabag. Chce inwestycje zrealizować za 573,7 mln zł.
Tuż przed światami została podpisana umowa na kolejny 23 km fragment tej trasy — z Szarowa do Brzeska. Tą inwestycję za 778,9 mln zł zrealizuje polsko-słowacko-czeskie konsorcjum firm Polimex-Mostostal, Doprastav i Metrostav.
Na podpisanie umowy czekają też Macedończycy. Polsko-macedońskie konsorcjum firm NDI SA oraz SB GRANIT złożyło na budowę 21 km trasy z Brzeska do Wierzchosławic, ofertę wartą 622,5 mln złotych brutto, przy kosztorysie inwestorskim 1,3 mld zł.