Reklama

Muji: Japońska marka wchodzi do Polski

W marcu w Warszawie ruszy pierwszy w naszym kraju sklep Muji, marki znanej na całym świecie z akcesoriów domowych oraz odzieży

Publikacja: 18.01.2010 19:50

Muji: Japońska marka wchodzi do Polski

Foto: Materiały Producenta

– Pierwszy sklep ruszy w warszawskim centrum Arkadia 31 marca. W planach mamy kolejny w stolicy oraz następny w Krakowie, ale decyzje będziemy podejmować zależnie od wyników pierwszego sklepu – mówi "Rz" Tomasz Czerwiński, prezes spółki NAP, która w listopadzie 2009 r. podpisała umowę na otwieranie sklepów Muji w Polsce z japońskim koncernem Ryohin Keikaku, do którego należy marka. Negocjacje trwały kilka miesięcy.

Polski sklep będzie pierwszym w naszej części Europy. Muji działa bowiem głównie na zachodzie kontynentu, np. we Francji, Włoszech czy Szwecji, a marka szczególnie popularna jest na rynku niemieckim.

Muji istnieje od 1980 r., jej właściciel jest notowany na giełdzie w Tokio. Dzisiaj ma już ponad 440 sklepów na całym świecie, pierwszy poza Japonią ruszył w 1991 r. w Londynie. Przychody grupy (poza sklepami pod marką Muji prowadzone są też kawiarnie czy kwiaciarnie) w roku finansowym kończącym się w lutym 2010 r. mają sięgnąć 2 mld dol. Mimo ciężkiej sytuacji na rynku handlowym spodziewany jest ich wzrost o niemal 4 proc., a zysk netto ma wynieść 110 mln dol. i będzie niemal 40 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Firma bardzo szybko się rozwija – tylko w Chinach zapowiada zwiększenie liczby sklepów do 30, wchodzi też na kolejne rynki, choć ma bardzo oryginalną filozofię biznesową.

Muji stawia bowiem na produkcję towarów maksymalnie prostych i użytecznych, głównie surowców wtórnych. Znana jest także z tego, że jej produkty nie są reklamowane i nie mają metek. Gdzie tylko jest to możliwe, korzysta z lokalnych dostawców, aby uniknąć transportów na duże odległości.

Reklama
Reklama

W Polsce czeka na nią wielu konkurentów – od sieci IKEA, Almi Decor po bardziej niszowe sieci ze skandynawskim designem. W 2008 r. podbój polskiego rynku rozpoczęła też portugalska sieć Home Studio, która w ciągu pięciu lat chce mieć w naszym kraju ok. 30 sklepów. – Muji jest marką znaną, ale niszową, dlatego choć zdobędzie wiernych klientów, to jednak nie liczymy, że zawojuje rynek – mówi jeden z konkurentów.

– Pierwszy sklep ruszy w warszawskim centrum Arkadia 31 marca. W planach mamy kolejny w stolicy oraz następny w Krakowie, ale decyzje będziemy podejmować zależnie od wyników pierwszego sklepu – mówi "Rz" Tomasz Czerwiński, prezes spółki NAP, która w listopadzie 2009 r. podpisała umowę na otwieranie sklepów Muji w Polsce z japońskim koncernem Ryohin Keikaku, do którego należy marka. Negocjacje trwały kilka miesięcy.

Polski sklep będzie pierwszym w naszej części Europy. Muji działa bowiem głównie na zachodzie kontynentu, np. we Francji, Włoszech czy Szwecji, a marka szczególnie popularna jest na rynku niemieckim.

Reklama
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Reklama
Reklama