Muji: Japońska marka wchodzi do Polski

W marcu w Warszawie ruszy pierwszy w naszym kraju sklep Muji, marki znanej na całym świecie z akcesoriów domowych oraz odzieży

Publikacja: 18.01.2010 19:50

Muji: Japońska marka wchodzi do Polski

Foto: Materiały Producenta

– Pierwszy sklep ruszy w warszawskim centrum Arkadia 31 marca. W planach mamy kolejny w stolicy oraz następny w Krakowie, ale decyzje będziemy podejmować zależnie od wyników pierwszego sklepu – mówi "Rz" Tomasz Czerwiński, prezes spółki NAP, która w listopadzie 2009 r. podpisała umowę na otwieranie sklepów Muji w Polsce z japońskim koncernem Ryohin Keikaku, do którego należy marka. Negocjacje trwały kilka miesięcy.

Polski sklep będzie pierwszym w naszej części Europy. Muji działa bowiem głównie na zachodzie kontynentu, np. we Francji, Włoszech czy Szwecji, a marka szczególnie popularna jest na rynku niemieckim.

Muji istnieje od 1980 r., jej właściciel jest notowany na giełdzie w Tokio. Dzisiaj ma już ponad 440 sklepów na całym świecie, pierwszy poza Japonią ruszył w 1991 r. w Londynie. Przychody grupy (poza sklepami pod marką Muji prowadzone są też kawiarnie czy kwiaciarnie) w roku finansowym kończącym się w lutym 2010 r. mają sięgnąć 2 mld dol. Mimo ciężkiej sytuacji na rynku handlowym spodziewany jest ich wzrost o niemal 4 proc., a zysk netto ma wynieść 110 mln dol. i będzie niemal 40 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Firma bardzo szybko się rozwija – tylko w Chinach zapowiada zwiększenie liczby sklepów do 30, wchodzi też na kolejne rynki, choć ma bardzo oryginalną filozofię biznesową.

Muji stawia bowiem na produkcję towarów maksymalnie prostych i użytecznych, głównie surowców wtórnych. Znana jest także z tego, że jej produkty nie są reklamowane i nie mają metek. Gdzie tylko jest to możliwe, korzysta z lokalnych dostawców, aby uniknąć transportów na duże odległości.

W Polsce czeka na nią wielu konkurentów – od sieci IKEA, Almi Decor po bardziej niszowe sieci ze skandynawskim designem. W 2008 r. podbój polskiego rynku rozpoczęła też portugalska sieć Home Studio, która w ciągu pięciu lat chce mieć w naszym kraju ok. 30 sklepów. – Muji jest marką znaną, ale niszową, dlatego choć zdobędzie wiernych klientów, to jednak nie liczymy, że zawojuje rynek – mówi jeden z konkurentów.

– Pierwszy sklep ruszy w warszawskim centrum Arkadia 31 marca. W planach mamy kolejny w stolicy oraz następny w Krakowie, ale decyzje będziemy podejmować zależnie od wyników pierwszego sklepu – mówi "Rz" Tomasz Czerwiński, prezes spółki NAP, która w listopadzie 2009 r. podpisała umowę na otwieranie sklepów Muji w Polsce z japońskim koncernem Ryohin Keikaku, do którego należy marka. Negocjacje trwały kilka miesięcy.

Polski sklep będzie pierwszym w naszej części Europy. Muji działa bowiem głównie na zachodzie kontynentu, np. we Francji, Włoszech czy Szwecji, a marka szczególnie popularna jest na rynku niemieckim.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca