Reklama

Muji: Japońska marka wchodzi do Polski

W marcu w Warszawie ruszy pierwszy w naszym kraju sklep Muji, marki znanej na całym świecie z akcesoriów domowych oraz odzieży

Publikacja: 18.01.2010 19:50

Muji: Japońska marka wchodzi do Polski

Foto: Materiały Producenta

– Pierwszy sklep ruszy w warszawskim centrum Arkadia 31 marca. W planach mamy kolejny w stolicy oraz następny w Krakowie, ale decyzje będziemy podejmować zależnie od wyników pierwszego sklepu – mówi "Rz" Tomasz Czerwiński, prezes spółki NAP, która w listopadzie 2009 r. podpisała umowę na otwieranie sklepów Muji w Polsce z japońskim koncernem Ryohin Keikaku, do którego należy marka. Negocjacje trwały kilka miesięcy.

Polski sklep będzie pierwszym w naszej części Europy. Muji działa bowiem głównie na zachodzie kontynentu, np. we Francji, Włoszech czy Szwecji, a marka szczególnie popularna jest na rynku niemieckim.

Muji istnieje od 1980 r., jej właściciel jest notowany na giełdzie w Tokio. Dzisiaj ma już ponad 440 sklepów na całym świecie, pierwszy poza Japonią ruszył w 1991 r. w Londynie. Przychody grupy (poza sklepami pod marką Muji prowadzone są też kawiarnie czy kwiaciarnie) w roku finansowym kończącym się w lutym 2010 r. mają sięgnąć 2 mld dol. Mimo ciężkiej sytuacji na rynku handlowym spodziewany jest ich wzrost o niemal 4 proc., a zysk netto ma wynieść 110 mln dol. i będzie niemal 40 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Firma bardzo szybko się rozwija – tylko w Chinach zapowiada zwiększenie liczby sklepów do 30, wchodzi też na kolejne rynki, choć ma bardzo oryginalną filozofię biznesową.

Muji stawia bowiem na produkcję towarów maksymalnie prostych i użytecznych, głównie surowców wtórnych. Znana jest także z tego, że jej produkty nie są reklamowane i nie mają metek. Gdzie tylko jest to możliwe, korzysta z lokalnych dostawców, aby uniknąć transportów na duże odległości.

Reklama
Reklama

W Polsce czeka na nią wielu konkurentów – od sieci IKEA, Almi Decor po bardziej niszowe sieci ze skandynawskim designem. W 2008 r. podbój polskiego rynku rozpoczęła też portugalska sieć Home Studio, która w ciągu pięciu lat chce mieć w naszym kraju ok. 30 sklepów. – Muji jest marką znaną, ale niszową, dlatego choć zdobędzie wiernych klientów, to jednak nie liczymy, że zawojuje rynek – mówi jeden z konkurentów.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama