Linie mają ok. 25 mld dolarów długów. Ogłoszenie bankructwa ma chronić je przed wierzycielami, a rozpoczęcie procedury upadłościowej zostało ustalone z rządem Japonii. Przewoźnik nadal będzie prowadził działalność, ale wdroży restrykcyjny program naprawczy. Do marca 2013 r. zrezygnuje m.in. z 14 międzynarodowych i 17 krajowych połączeń oraz zwolni 15,7 tys. ludzi (obecnie zatrudnia ok. 52 tys. pracowników).
[wyimek]25 mld dol mogą wynosić długi japońskiego flagowego przewoźnika[/wyimek]
Linia sprywatyzowana w latach 80. ma przejść w publiczne zarządzanie. Zajmie się nim specjalistyczny fundusz ETIC (Enterprise Turnaround Initiative Corp), związany z rządem. Kierownictwo Japan Airlines złoży rezygnację. Akcje firmy mają być wycofane z giełdy.
Japońskie władze zamierzają przeznaczyć łącznie na ratowanie przewoźnika 1,63 bln jenów (12,5 mld euro).
Pomoc ETIC to około 300 mld jenów uzupełnienia kapitału i 600 mld jenów kredytu. Japan Airlines ma także podjąć decyzję, czy wejść do podległego American Airlines aliansu przewoźników lotniczych Oneworld, czy też do konkurencyjnego SkyTeam linii Delta.