Władimir Jakunin prezes największego rosyjskiego pracodawcy - Rosyjskich Dróg Żelaznych (1,1 mln zatrudnionych, średnia płaca w 2009 r to ok. 765 dol.) oświadczył dziś, że modernizacja transsyberyjskiej magistrali „już w 2012 r pozwoli przejechać z najdalszej stacji Dalekiego Wschodu do zachodniej Rosji w tydzień”.
- W tym samym czasie, dzięki zwiększeniu prędkości pociągów do ponad 150 km/h i modernizacji trasy, będziemy jeździć do granicznego w Polską Brześcia, ale od 2015 r - zapowiedział Jakunin. Czas przewozu towarów rosyjskimi kolejami z Chin do Europy Zachodniej ma wynieść ok. miesiąca.
RŻD w odróżnieniu od PKP, nie podzieliła się na kilku przewoźników. A w ostatnich latach bardzo mocno inwestują w nowy tabor i modernizację tras. Ma już szybki pociąg Sapsan (200/km/h). Kosztem 17 mln dol. modernizują 4300 km Bajkalsko-Amurskiej Magistrali. W 2013 r ruszają z budową jej drugiej w pełni zelektryfikowanej nitki.