– Łącznie zdeklarowało się siedem firm, które chcą należeć do tej organizacji. Są to także ING Bank Śląski, ING Usługi Finansowe, BZ WBK i TUI – mówi Roman Jędrkowiak, pomysłodawca projektu, doradca sieci Play.
Firmy, które chcą przystąpić do stowarzyszenia, łącznie zarządzają budżetami reklamowymi o wartości ponad 1 mld zł. Stowarzyszenie, które zacznie działać w wakacje, ma m.in. sprawdzać, jak przebiegają przetargi na obsługę budżetów reklamowych, i dbać o standardy w branży oraz zapobiegać nierównościom na rynku (m.in. rozbieżnościom w wynagrodzeniach, jakie reklamodawcy płacą np. agencjom organizującym dla nich różne promocyjne wydarzenia). Ma też edukować na temat reklamy (np. dzieci).
[wyimek]1 mld zł to wartość budżetów reklamowych firm, które wejdą do związku reklamodawców[/wyimek]
Jak przekonywał Bartosz Dobrzyński, dyrektor ds. marketingu w P4 (operator sieci Play), działy marketingu i tak poszukują informacji o kosztach marketingowych, jakie ponoszą konkurencyjne firmy. – Bardzo pomocne będzie opakowanie tego w oficjalną formę – mówił.
Advertisers.pl nie ma prowadzić do zmów konkurencyjnych na rynku reklamy czy marketingu. Roczna składka członkowska dla firm zarządzających budżetem reklamowym od 30 mln zł brutto ma wynosić 40 tys. zł, a dla tych, których budżety wynoszą mniej niż 30 mln zł – 25 tys. zł.