Sześć ofert na budowę 22 km torów

Tory z Dębicy do Sędziszowa Małopolskiego najtaniej (o około 330 mln zł mniej niż przewidywał to kosztorys) chce wykonać konsorcjum polskich firm

Publikacja: 21.07.2010 17:55

Niestrzeżony przejazd kolejowy na trasie Rzeszów-Dębica

Niestrzeżony przejazd kolejowy na trasie Rzeszów-Dębica

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Oferta Czechów była tylko o około 4 mln zł droższa.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chciała wydać na budowę kolejnego odcinka torów między Krakowem a Tarnowem 833,4 mln zł. Najniższa z sześciu złożonych ofert w otwartym przetargu opiewa na 499,2 mln zł. Złożyło ją konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa.

Kolejna oferta jest droższa o około 4 mln zł. Złożyło ją polsko—czeskie konsorcjum, czyli firmy ZUE z Krakowa i OHL z Brna.

Najwięcej za realizację inwestycji zażyczyli sobie niemiecki Strabag z czeską Trakce. Prace wycenili na 638,8 mln zł. Komisja przetargowa przystępuje teraz do wyboru oferty najkorzystniejszej. To jak powtarzają władze PKP Polskie Linie Kolejowe nie zawsze musi być oferta najtańsza.

W zeszłym tygodniu PKP PLK otworzyła oferty w kolejnych dwóch przetargach na budowę w sumie 45 km torów z Bochni do Biadolin i z Bochni do Podłęża. Kosztorys przewidywał, że inwestycje będą kosztowały 1,8 mld zł. Tymczasem najtańsze oferty opiewają na 1,3 mld zł.

Złożyły je konsorcjum firm ze spółką PKP Energetyka na czele, w jego skład wchodzi również Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, i na drugi odcinek - konsorcjum z polskimi Torpolem i Ferroco.

Odcinki torów, na modernizację których PKP PLK szuka wykonawców są trasy E30 — przecinającej Polskę z zachody na wschód od Zgorzelca przez Wrocław, Kraków i Tarnów do przejścia granicznego w Medyce. Parce mają być współfinansowane z środków unijnych w ramach rządowego programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Oferta Czechów była tylko o około 4 mln zł droższa.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chciała wydać na budowę kolejnego odcinka torów między Krakowem a Tarnowem 833,4 mln zł. Najniższa z sześciu złożonych ofert w otwartym przetargu opiewa na 499,2 mln zł. Złożyło ją konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku