Oferta Czechów była tylko o około 4 mln zł droższa.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chciała wydać na budowę kolejnego odcinka torów między Krakowem a Tarnowem 833,4 mln zł. Najniższa z sześciu złożonych ofert w otwartym przetargu opiewa na 499,2 mln zł. Złożyło ją konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa.
Kolejna oferta jest droższa o około 4 mln zł. Złożyło ją polsko—czeskie konsorcjum, czyli firmy ZUE z Krakowa i OHL z Brna.
Najwięcej za realizację inwestycji zażyczyli sobie niemiecki Strabag z czeską Trakce. Prace wycenili na 638,8 mln zł. Komisja przetargowa przystępuje teraz do wyboru oferty najkorzystniejszej. To jak powtarzają władze PKP Polskie Linie Kolejowe nie zawsze musi być oferta najtańsza.
W zeszłym tygodniu PKP PLK otworzyła oferty w kolejnych dwóch przetargach na budowę w sumie 45 km torów z Bochni do Biadolin i z Bochni do Podłęża. Kosztorys przewidywał, że inwestycje będą kosztowały 1,8 mld zł. Tymczasem najtańsze oferty opiewają na 1,3 mld zł.