Francuzi w gdyńskim porcie

Atic Services kupi Morski Terminal Masowy Gdynia. Jego oferta została uznana za korzystniejszą m.in. od tej złożonej przez CTL Logistics

Publikacja: 23.07.2010 14:35

Chętnych do kupieni 100 proc. udziałów spółki przeładunkowej było 9 firm. Wśród nich m.in. Cargill, Louis Dreyfus Commodities, Getreide czy Cefetra.

— Atic złożył najkorzystniejszą ofertę, teraz będzie przeprowadzać due dilligence — mówi „Rz” Janusz Jarosiński, prezes portu morskiego w Gdyni. Jak dodaje, liczy, że umowa kupna udziałów zostanie podpisana pod koniec tego roku, najpóźniej na początku roku 2011. Udziały mają być warte kilkadziesiąt mln zł.

Na obecnym etapie prywatyzacji Atic przystąpi również do negocjacji pakietu socjalnego z organizacjami związkowymi działającymi w Spółce MTMG.

Proces prywatyzacji powinien zostać zakończony na początku 2011 r. Spółka Morski Terminal Masowy Gdynia zajmuje się świadczeniem usług przeładunkowych i składowaniem towarów masowych, czyli węgla, koksu, rud, zbóż i pasz oraz ładunków płynnych takich jak chemikalia, ropa i przetwory naftowe. Jak zapewniają władze gdyńskiego portu spółka od lat notuje dobre wyniki finansowe.

Z kolei, spółka wybrana do przeprowadzanie due gilligence — Atic Services jest jedną z największych europejskich spółek zajmujących się logistyką towarów masowych, głownie węgla. Zajmuje się zarówno dostarczaniem towarów, zarządzaniem transportem z miejsce nadania do punktu przeznaczenia czy przeładowywaniem towarów.

Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading. Od początku roku przeładunki w gdyńskim porcie wzrosły o ok. 13 proc. Prognozy przewidywały wzrost o ok. 3 proc. W 2008 roku przez port przewinęło się 15,5 mln ton towarów, już w roku 2009 — zaledwie 13,3 mln ton. Prognoza na ten rok przewiduje przeładowanie 15,1 mln ton ładunków.

Chętnych do kupieni 100 proc. udziałów spółki przeładunkowej było 9 firm. Wśród nich m.in. Cargill, Louis Dreyfus Commodities, Getreide czy Cefetra.

— Atic złożył najkorzystniejszą ofertę, teraz będzie przeprowadzać due dilligence — mówi „Rz” Janusz Jarosiński, prezes portu morskiego w Gdyni. Jak dodaje, liczy, że umowa kupna udziałów zostanie podpisana pod koniec tego roku, najpóźniej na początku roku 2011. Udziały mają być warte kilkadziesiąt mln zł.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne