Lexus przedstawi całkowicie hybrydowy model CT 200h. Samochód, którego sprzedaż rozpocznie się w październiku, będzie pierwszym lexusem z nadwoziem hatchback. Koncern podaje, że dla nowego lexusa zbudował nową płytę podłogową o rozstawie osi 2,8 m i z poprzecznie ustawionym silnikiem. Mimo hybrydowego napędu i nacisku na ekologiczne aspekty eksploatacji auta Japończycy zapewniają, że niska pozycja za kierownicą sprzyja także sportowej jeździe. CT 200h wytwarzany jest w zakładzie Kokura, pierwszym na świecie stworzonym dla produkcji hybryd. Samochód ma 1,8- litrowy, benzynowy silnik o mocy 73 kW (99 KM) i silnik elektryczny o mocy 60 kW (80 KM), zapewniające łączną moc układu 100 kW (136 KM). Zespół napędowy pracuje w trybach: EV, ECO i SPORT, które można wybierać ręcznie. Akumulator ma pojemność 27 kWh i pracuje na napięciu 202 V. Zespół napędowy umieszczony został poprzecznie i wzorowany jest na priusie.

Bezstopniowa skrzynia biegów płynnie rozpędza CT 200h od 0 do 100 km/h w 10,3 s, a prędkość maksymalna auta wynosi 180 km/h. Zużycie paliwa wynosi w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla wynosi 89 g/km. CT 200h wyposażony jest w 89 zewnętrznych diod typu LED – najwięcej spośród dotychczasowych modeli lexusa. Zużywają o 45 proc. energii mniej, niż konwencjonalne żarówki halogenowe. Samochód ma współczynnik oporu powietrza 0,28. Przy dużym rozstawie osi modelu CT 200h, wynoszącym 2600 mm, bagażnik ma pojemność 375 litrów. Przy rozłożonych płasko oparciach tylnych foteli, dzielonych w stosunku 60:40, pojemność bagażnika wzrasta do 985 litrów. Hybrydowy lexus waży 1370 kg. Chevrolet pokaże nową Captivę. Suv będzie wyposażony w silniki wysokoprężne o pojemności 2,2 l o mocy 163 lub 184 KM lub w silnik benzynowy o pojemności 2,4 l i mocy 171 KM. Do wyboru będą 6-stopniowe skrzynie ręczne i automatyczne. Jak przystało na SUV-a, klienci będą mogli kupić samochód nawet z 19-calowymi obręczami. Najmniejsze z oferowanych mają 17 cali. Karoseria pomieści 5 lub 7 osób w trzech rzędach foteli.

Ozdobą stoiska Peugeota będzie elektryczny sportowy EX-1. Peugeot, który wprowadzi do sprzedaży nową limuzynę, nie rezygnuje z koncepcyjnych sportowych modeli. Najnowszy EX-1 jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi (po jednym na oś) o łącznej mocy 340 KM. Auto ma dwa miejsca, 90 cm wysokości i 1,77 m szerokości. W przyszłym roku Peugeot rozpocznie sprzedaż elektrycznego, 4-miejscowego samochodu, budowanego przez Mitsubishi.

Kia zaprezentuje koncept całkowicie elektrycznego samochodu miejskiego. Koreańczycy są coraz aktywniejsi we wprowadzaniu nowych rozwiązań technicznych i przygotowują się do wprowadzenia do sprzedaży pierwszych hybryd.

Ford pokaże seryjną wersję swojego bestsellera Focusa, a Opel zaprezentuje 3-drzwiową wersję Astry, której produkcja jesienią ruszy w Gliwicach.