Zarząd Bumaru oświadczył, że opublikowane w poniedziałek w jednej z gazet informacje o kontrakcie na wozy zabezpieczenia technicznego (WZT) nie pochodzą od kierownictwa holdingu.
Według ustaleń „Rz" negocjacje z armią hinduską o dostawie najnowszych WZT trwają od kilkunastu miesięcy, a o potencjalnej możliwości sprzedaży Indiom technologii i pojazdów technicznych wspierających czołgi mówi się od kilku lat. Już trzy lata temu umowy intencyjne o współpracy technicznej przy tym projekcie podpisały Bumar i hinduski koncern obronny Beml. I to Beml – partner polskiego przemysłu, będzie główną stroną umowy z rządem w Delhi przy ewentualnym kontrakcie na zakup polskich WZT. Jednak do tej pory transakcji nie sfinalizowano. Czy stanie się to w najbliższych tygodniach?
210 mln dol. wyniosła należność za ostatnie dostawy 228 WZT
Bumar nadzieje na pomyślne zakończenie negocjacji czerpie m.in. z doświadczeń z przeszłości. W minionej dekadzie hinduska armia kupiła w Zakładach Mechanicznych w Łabędach (spółka z grupy Bumar) kilkaset pojazdów technicznych różnych generacji (w 1999, 2002 i 2004 r.) Ostatni wielki kontrakt na 228 WZT 3, zrealizowany w latach 2007 – 2008, miał wartość ok. 210 mln dol.