Reklama

W JSW bliżej porozumienia już byliśmy

O sytuacji w Jastrzębskiej Spółce Węglowej mówi Joanna Strzelec-Łobodzińska, wiceminister gospodarki

Publikacja: 27.04.2011 20:15

W JSW bliżej porozumienia już byliśmy

Foto: Fotorzepa, Laszewski Szymon Szymon Laszewski

„Rz": Dwa dni negocjacji w JSW za nami. Jak ocenia pani szanse na porozumienie?

Joanna Strzelec-Łobodzińska:

Dziś rano na kompromis liczyłam znacznie bardziej, niż wieczorem. We wtorek byliśmy jednak bliżej porozumienia, niż w środę.

To co się stało?

Każda strona broni swoich racji, to zrozumiałe. Stworzyliśmy zamkniętą listę postulatów i oczekiwań, nad którymi pracujemy punkt po punkcie. Jestem przekonana, że powoli i w spokoju w końcu porozumienie uda się wypracować.

Reklama
Reklama

Ale terminy gonią...przecież resort skarbu na 30 czerwca zapowiadał debiut Jastrzębia na GPW, tymczasem nadal nie może złożyć prospektu do KNF.

Diabeł tkwi jak zawsze w szczegółach, dlatego rozmowy nie są łatwe. Ja cały czas liczę na to, że Jastrzębska Spółka Węglowa trafi na giełdę zgodnie z planem, ale w sytuacji nierozstrzygniętego konfliktu ten harmonogram staje się coraz mniej realny.

Prezes JSW Jarosław Zagórowski zaproponował dziś, że zgodzi się na dziesięcioletnie gwarancje pracy, jakich oczekuje załoga, ale...pod warunkiem, że w tym czasie nie zostanie wszczęty żaden spór zbiorowy w spółce, bo wtedy gwarancje stracą moc. Co pani o tym myśli?

Faktycznie, to była niezbyt szczęśliwa propozycja. Ale po to są właśnie negocjacje, by rozmawiać i szukać tych najlepszych rozwiązań.

„Rz": Dwa dni negocjacji w JSW za nami. Jak ocenia pani szanse na porozumienie?

Joanna Strzelec-Łobodzińska:

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Reklama
Biznes
Akcje za dotacje. Rząd Donalda Trumpa przejmuje udziały w Intelu
Biznes
Morze Kaspijskie wysycha. Jesiotry wymierają, porty trzeba pogłębiać
Biznes
Kto pokieruje UKE? Nowe oficjalne i nieoficjalne informacje
Biznes
AI zagraża programistom, weto Prezydenta i poprawa w europejskim przemyśle
Biznes
Katastrofa rosyjskiej motoryzacji. Sprzedali jeden samochód
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama