Gap zmienia wizerunek

Z odzieżowego koncernu po ledwie czterech latach pracy odchodzi główny projektant. Analitycy spekulują, że powodem są słabe wyniki sprzedażowe

Publikacja: 05.05.2011 17:57

Gap zmienia wizerunek

Foto: Bloomberg

Patrick Robinson zaczął pracować dla Gapa w 2007 r., co firma bardzo mocno nagłośniła. W branży jest doskonale znany, jest znajomym choćby bardzo wpływowej Anny Wintour, wieloletniej redaktor naczelnej amerykańskiej edycji magazynu Vogue. Przed przejściem do Gapa projektował m.in. dla Paco Rabanne czy Giorgio Armaniego.

- Po spędzeniu trzech miesięcy z naszymi projektantami zdecydowałem, że w zakresie przygotowywania kolekcji dla dorosłych wymagane są zmiany - stwierdziła Pam Wallack, kierująca w koncernie Gap działem projektowania. Robinson odpowiadał w nim za kolekcję dla dorosłych.

Co takiego stało się, że firma zdecydowała się na rozstanie z projektantem? W czasie jego pracy Gap przestał być choćby największym sprzedawcą odzieży na świecie, a zdetronizował go hiszpański Inditex z choćby marką Zara.

Dla Gapa wciąż kluczowy jest rynek amerykański, gdzie najwidoczniej gusty klientów zmieniają się szybciej, niż polityka firmy. Wspomniana Zara czy także H&M błyskawicznie reagują na nowe trendy na rynku.

Gap najwidoczniej nie, skoro podaje w ostatnich miesiącach słabe wyniki. W grudniu, tradycyjnie najlepszym miesiącu dla firm handlowych jego obroty spadły o kilka procent, w marcu o kolejne 10 proc. W całym pierwszym kwartale sprzedaż spadła 1 proc. do 3,3 mld dol.

Kwiecień był lepszy, ale na tle branży Gap wygląda dalej słabo. Wyniki w amerykańskich sklepach są jeszcze gorsze. Dlatego zdaniem analityków firma zmieniając głównego projektanta chce dotrzeć do nowych klientów. Czy jednak nie robi tego trochę za późno?

Patrick Robinson zaczął pracować dla Gapa w 2007 r., co firma bardzo mocno nagłośniła. W branży jest doskonale znany, jest znajomym choćby bardzo wpływowej Anny Wintour, wieloletniej redaktor naczelnej amerykańskiej edycji magazynu Vogue. Przed przejściem do Gapa projektował m.in. dla Paco Rabanne czy Giorgio Armaniego.

- Po spędzeniu trzech miesięcy z naszymi projektantami zdecydowałem, że w zakresie przygotowywania kolekcji dla dorosłych wymagane są zmiany - stwierdziła Pam Wallack, kierująca w koncernie Gap działem projektowania. Robinson odpowiadał w nim za kolekcję dla dorosłych.

Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont