Gap zmienia wizerunek

Z odzieżowego koncernu po ledwie czterech latach pracy odchodzi główny projektant. Analitycy spekulują, że powodem są słabe wyniki sprzedażowe

Publikacja: 05.05.2011 17:57

Gap zmienia wizerunek

Foto: Bloomberg

Patrick Robinson zaczął pracować dla Gapa w 2007 r., co firma bardzo mocno nagłośniła. W branży jest doskonale znany, jest znajomym choćby bardzo wpływowej Anny Wintour, wieloletniej redaktor naczelnej amerykańskiej edycji magazynu Vogue. Przed przejściem do Gapa projektował m.in. dla Paco Rabanne czy Giorgio Armaniego.

- Po spędzeniu trzech miesięcy z naszymi projektantami zdecydowałem, że w zakresie przygotowywania kolekcji dla dorosłych wymagane są zmiany - stwierdziła Pam Wallack, kierująca w koncernie Gap działem projektowania. Robinson odpowiadał w nim za kolekcję dla dorosłych.

Co takiego stało się, że firma zdecydowała się na rozstanie z projektantem? W czasie jego pracy Gap przestał być choćby największym sprzedawcą odzieży na świecie, a zdetronizował go hiszpański Inditex z choćby marką Zara.

Dla Gapa wciąż kluczowy jest rynek amerykański, gdzie najwidoczniej gusty klientów zmieniają się szybciej, niż polityka firmy. Wspomniana Zara czy także H&M błyskawicznie reagują na nowe trendy na rynku.

Gap najwidoczniej nie, skoro podaje w ostatnich miesiącach słabe wyniki. W grudniu, tradycyjnie najlepszym miesiącu dla firm handlowych jego obroty spadły o kilka procent, w marcu o kolejne 10 proc. W całym pierwszym kwartale sprzedaż spadła 1 proc. do 3,3 mld dol.

Kwiecień był lepszy, ale na tle branży Gap wygląda dalej słabo. Wyniki w amerykańskich sklepach są jeszcze gorsze. Dlatego zdaniem analityków firma zmieniając głównego projektanta chce dotrzeć do nowych klientów. Czy jednak nie robi tego trochę za późno?

Patrick Robinson zaczął pracować dla Gapa w 2007 r., co firma bardzo mocno nagłośniła. W branży jest doskonale znany, jest znajomym choćby bardzo wpływowej Anny Wintour, wieloletniej redaktor naczelnej amerykańskiej edycji magazynu Vogue. Przed przejściem do Gapa projektował m.in. dla Paco Rabanne czy Giorgio Armaniego.

- Po spędzeniu trzech miesięcy z naszymi projektantami zdecydowałem, że w zakresie przygotowywania kolekcji dla dorosłych wymagane są zmiany - stwierdziła Pam Wallack, kierująca w koncernie Gap działem projektowania. Robinson odpowiadał w nim za kolekcję dla dorosłych.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?