Kodeks m.in. definiuje podstawowe wartości dla spółki i pracowników. – Są to uczciwość, profesjonalizm i odpowiedzialność. Kodeks jest również zbiorem uniwersalnych norm obowiązujących spółkę i jej pracowników we wzajemnych relacjach oraz wobec otocznia: inwestorów, klientów i kontrahentów, lokalnej społeczności i środowiska – wylicza Tomasz Zięba.

Kodeks został zredagowany z podziałem właśnie na takie grupy tzw. interesariuszy, którzy mają wpływ na działalność spółki oraz odwrotnie – spółka ma wpływ na ich funkcjonowanie. Kodeks stanowi rodzaj zobowiązania zarówno spółki jak i jej pracowników do przestrzegania przyjętych regulacji.

– To zobowiązanie jest jednym z  podstawowych elementów strategii CSR, społecznej odpowiedzialności biznesu, która wkrótce będzie opracowana i wdrażana w Bogdance – mówi Zięba i dodaje, że Bogdanka od lat realizuje wiele praktyk odpowiedzialnego biznesu.  – Wdrażając Kodeks Etyki, przygotowując strategię CSR oraz wpisując te elementy w struktury organizacyjne i praktykę zarządzania spółka potwierdza że „biznes jest dla ludzi". Prowadzony w odpowiedzialny sposób po prostu się opłaca – tłumaczy Zięba.