Największe zmiany szykuje Ryanair i Eurolot.  Do Wrocławia wraca niemiecki przewoźnik Jetisfaction. Planuje latać do Poznania i do niemieckiego Münsteru. Od 6 września samoloty linii będą dwa razy w tygodniu — we wtorki i w czwartki kursować z Poznania (wylot o 8:00) do Wrocławia (przylot o 8:25) i wracać do Poznania (o 18:30). Również szóstego września niemiecka linia zacznie kursować z Poznania do Münster, również dwa razy w tygodniu — we wtorki i czwartki.  Uruchomienie największej jak dotąd liczby nowych połączeń zapowiedział irlandzki tani przewoźnik Ryanair.

Od 30 października będzie latać z Poznania do Barcelony, Oslo i Rzymu. Przeloty do Barcelony, dostępne będą w czwartki i niedziele, rejsy do Oslo będą odbywać się we wtorki i piątki. Do Rzymu będzie można polecieć we wtorki i soboty. Tym samym liczba połączeń obsługiwanych przez Ryanair z Poznania wzrośnie do 12. Od listopada irlandzi low-cost zapowiedział rownież uruchomienie połączenia między Rzeszowem a Manchesterem. Będzie to szóste, po Birmingham, Bristolu, East Midlands, Londynie Luton i Stansted połączenie z lotniskiem w Wielkiej Brytanii. Ryanair obsługuje z Rzeszowa również trasy do Frankfurtu Hahn, Barcelony-Girony oraz Dublina.

- Nasza współpraca z liniami Ryanair rozwija się z roku na rok, czego świadectwem jest uruchomienie nowego połączenia, które z pewnością zainteresuje mieszkańców naszego regionu — podkreślił Stanisław Nowak, prezes rzeszowskiego lotniska.

Bogatą ofertę połączeń krajowych przygotował Eurolot. Polski przewoźnik zapowiedział ostatnio uruchomienie kolejnych połączeń pomiędzy polskimi lotniskami regionalnymi. Samoloty linii będą kursować na trasach Szczecn — Kraków, Szczecin — Poznań, Szczecin — Rzeszów i Rzeszów — Wrocław. Ostatnie dwa połączenia zostaną zainaugurowane w październiku. na początku wakacji uruchomione zostały połączenia między Gdańskiem a Krakowem i Wrocławiem.  Bilety na każde nowe połączenie będą kosztować 150 złotych i, jak zapewniają władze przewoźnika — nie będzie ograniczeń w ich liczbie.

— Wierzymy, że zaproponowana siatka będzie dogodna zarówno dla ruchu biznesowego jak i dla turystów, którzy chcą odkrywać odległe dotąd o wiele godzin jazdy regiony naszego kraju — powiedział Mariusz Dąbrowski, prezes Eurolot.