Jak wynika z raportu na temat konsumpcji internetowej w Chinach przygotowanego przez China IntelliConsultant, 420 mln internautów w Chinach spędza łącznie ok. miliard godzin dziennie online. W zeszłym roku 185 mln z nich zrobiło choć raz zakupy w sieci.
Do 2015 r. liczba kupujących przez Internet ma zwiększyć się nawet czterokrotnie - ocenia Boston Consulting Group.
Sprzedaż online stanowi obecnie ponad 5 proc. wartości sprzedaży detalicznej w Chinach, a sprzedaż Taobao (największy sklep internetowy, porównywany z eBay czy Amazonem) stanowi już 70 proc. wszystkich transakcji online w kraju.
Jak oceniają analitycy, e-commerce zmienia sposób, w jaki chińscy konsumenci myślą o zakupach, czyniąc je doświadczeniem społecznym, wspólnotowym. - Zakupy online zmieniają relacje pomiędzy sprzedającym a kupującym. Chiński konsument sprawuje kontrolę jak nigdy przedtem – oceniają eksperci.