Wrocław rusza z PPP

Miasto szuka koncesjonariusza na zarządzanie wiatami przystankowymi. Dla firm, które zajmowały się tym dotychczas, oznacza to utratę intratnych kontraktów

Publikacja: 02.09.2011 20:09

Wrocław jest drugim miastem po Warszawie, które chce w formule PPP(partnerstwa publiczno-prywatne) realizować jedną z usług publicznych – dbanie o estetykę przystanków komunikacji miejskiej.

Zadaniem prywatnej firmy ma być  zaprojektowanie, montaż, oświetlenie i bieżące utrzymanie w dobrym stanie ponad 230 wiat przystankowych razem z ławkami. Z dokumentacji przetargowej nie wynika, ile takie prace mogłyby być warte. Jak podaje Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, przeciętny koszt ustawienia wiaty to ok. 20 tys. zł. Zaś koszty bieżącej konserwacji  (np. mycie, naprawy) 240 konstrukcji, którymi miasto zajmuje się samodzielnie, to ok. 2-3 mln zł rocznie.

Nie wiadomo też szczegółowo, jak miałby wyglądać rozliczenia miasta z koncesjonariuszem. – Większość warunków umowy chcemy uzgodnić w negocjacjach – mówi Ewa Mazur z ZDiUM. Zwykle jednak prywatna firma przejmuje na siebie wszystkie obowiązki, a jej wynagrodzeniem jest wyłączność na przychody z reklam na wiatach.

Miasto liczy, że postępowanie przetargowe uda się rozstrzygnąć jeszcze w tym roku. Wkrótce też powinien rozpocząć się proces poszukiwania  koncesjonariusza na następnych 230 wiat. Jednocześnie ZDiUM informuje, że nie będzie przedłużał wieloletnich umów(kończą się w tym roku)  z firmami reklamy zewnętrznej, które zarządzały w sumie 670 wiatami – AMS (należy do spółki giełdowej Agora) oraz Clear Chanel.

Obie najprawdopodobniej wezmę udział we wrocławskim przetargu, tak jak zrobiły to w Warszawie. Dla firmy AMS sytuacja jest szczególnie trudna, bo w stolicy jej spółka zależna Adpol także traci, zawarty jeszcze w 1991 r., kontrakt na zarządzanie meblami przystankowymi.

Postępowanie na wybór koncesjonariusza, który zajmie się montażem i utrzymaniem 1580 wiat w Warszawie(wartość -  ok. 80 mln zł) powoli się kończy. Jak informuje Igor Krajnow, rzecznik stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego, firmy  które zostały wybrane w I etapie i prowadziły z miastem negocjacje, będą mogły zacząć składać ostateczne oferty za tydzień-dwa.

Wrocław jest drugim miastem po Warszawie, które chce w formule PPP(partnerstwa publiczno-prywatne) realizować jedną z usług publicznych – dbanie o estetykę przystanków komunikacji miejskiej.

Zadaniem prywatnej firmy ma być  zaprojektowanie, montaż, oświetlenie i bieżące utrzymanie w dobrym stanie ponad 230 wiat przystankowych razem z ławkami. Z dokumentacji przetargowej nie wynika, ile takie prace mogłyby być warte. Jak podaje Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, przeciętny koszt ustawienia wiaty to ok. 20 tys. zł. Zaś koszty bieżącej konserwacji  (np. mycie, naprawy) 240 konstrukcji, którymi miasto zajmuje się samodzielnie, to ok. 2-3 mln zł rocznie.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca