Decyzja otwiera możliwość rozpoczęcia dostaw tych wielozadaniowych helikopterów do państw uczestniczących w największym śmigłowcowym programie NATO (armie z 14 sojuszniczych krajów już zamówiły 529 NH 90).
Produkowany w dwóch wersjach – jako taktyczny śmigłowiec transportowy oraz helikopter morski NATO –11 tonowy wiropłat zaprojektowano do misji transportowych, poszukiwawczo-ratowniczych, medycznych i walki elektronicznej. Także nasza armia bierze pod uwagę NH 90 w przygotowywanym przetargu na zakup 26 maszyn. Wartość polskich zamówień wojskowych szacowana jest na ponad miliard złotych.
Wchodząca w skład EADS, europejskiego lidera przemysłu lotniczego, obronnego i związanych z nimi usług, grupa Eurocopter zatrudnia 17,5 tys. pracowników. W 2010 r. Eurocopter umocnił swoją pozycję największego światowego producenta śmigłowców na rynek cywilny i służb publicznych, osiągając przychody w wysokości 4,8 miliarda euro, pozyskując zamówienia na 346 nowych śmigłowców i uzyskując tym samym 49-procentowy udział w zeszłorocznym helikopterowym rynku.
Wyroby francusko – niemieckiej grupy stanowią obecnie 33 procent całej światowej floty śmigłowcowej eksploatowanej na rynkach cywilnym i parapublicznym. To ponad 11.200 śmigłowców sprzedanych do tej pory 2.900 klientom z ponad 147 krajów.
Grupa integruje 28 spółek zależnych oraz spółek joint ventures działających na wszystkich kontynentach, ma też własną globalną sieć marketingową i serwisową. W ostatnich latach Eurocopter dostarczył flotę 23 śmigłowców do polskiego Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Wartość zamówienia LPR przekroczyła pół miliarda złotych.