– Z naszych najnowszych szacunków wynika, że średni wzrost sprzedaży piw lokalnych producentów może zbliżyć się do 10 proc. – mówi „Rz" Andrzej Olkowski, prezes Związku Regionalnych Browarów Polskich.
To znacznie lepszy wynik, niż zanotuje cały rynek, zdominowany przez koncerny. Związek Browary Polskie szacuje, że w tym roku łączna sprzedaż piwa urośnie w naszym kraju o ok. 2 proc.
Piwa regionalne, choć nadal mają tylko 5 – 6 proc. udziałów w polskim rynku, odbierają coraz więcej konsumentów dużym firmom. W badaniu firmy ARC Rynek i Opinia, do którego dotarła „Rz" 47 proc. osób przyznało, że picie przez nie piw regionalnych powoduje, iż spożywają mniej trunków produkowanych przez koncerny. 5 proc. pytanych zadeklarowało, że nie pije już piw masowych.
ARC Rynek i Opinia zrobiło badanie na przełomie października i listopada. Firma przepytała 1000 mieszkańców dużych miast, którzy co najmniej raz w miesiącu piją piwa regionalne.
– Polski rynek piwa jest już dojrzały i konsumenci odczuwają przesyt standardową ofertą dużych koncernów. Dlatego coraz częściej poszukują nowych gatunków i marek piwa – mówi Agata Tkaczyk, ekspertka z ARC Rynek i Opinia. – Fakt, że konsumenci spożywający piwo regionalne rzadziej sięgają po piwa dużych browarów, może być sygnałem dla koncernów, aby różnicować ofertę – dodaje.