Gdy chętnych na nowe samochody brakuje, dynamicznie rośnie popyt na auta używane, ale sprzedawane przez autoryzowanych dilerów. Takie kontrolowane pod względem technicznym auta, z gwarancją, oferowane są w ramach specjalnych programów, do których przystępuje coraz więcej salonów. Nic dziwnego: w Oplu, który swój program „G2" prowadzi już szósty rok, w ubiegłym roku sprzedano blisko 1,8 tys. aut z drugiej ręki. – To 40-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2010. Liczę, że w roku obecnym sprzedaż zwiększy się do nawet 2 tys. aut – powiedział „Rz" Tomasz Bujak, szef programu G2 w General Motors Poland.
Peugeot Polska który swój program „Peugeot używany gwarantowany" uruchomił 6 lat temu, niedawno sprzedał 15-tysieczne auto. W ub. roku sprzedaż przekroczyła 2,6 tys. sztuk i była wyższa o jedną czwartą niż rok wcześniej. Jeszcze większy, blisko dwukrotny wzrost uzyskał Volkswagen w ramach oferty „Volkswagen Select". Według Tomasza Tondera, szefa PR marki Volkswagen w firmie Kulczyk Tradex, w kolejnych latach należy oczekiwać dalszych dużych wzrostów sprzedaży, m.in. dzięki programom aut dla pracowników VW, które później będą trafiały do salonów. W końcu ub. roku do dilerów trafiło przeszło trzysta używanych volkswagenów, którymi przez pół roku jeździli pracownicy polskich spółek Volkswagen AG. Natomiast w tym roku liczba takich aut zwiększy się blisko trzykrotnie.
Ze sprzedażą aut używanych ruszą wkrótce kolejni importerzy. W drugiej połowie roku swój program i-Best uruchomi Hyundai Motor Poland (HMP). Koreański producent właśnie wprowadza i-Best w innych krajach europejskich. – Jednym z naszych najważniejszych celów jest zwiększenie sprzedaży flotowej. Chcemy więc przygotować się do sytuacji, gdy coraz więcej aut po zakończeniu eksploatacji we flotach zacznie trafiać do sieci w celu odsprzedaży – mówi Katarzyna Kaszubkiewicz z HMP.
Pod koniec roku uruchomiony zostanie program sprzedaży aut używanych w sieci Skody. Od pewnego czasu jest zawieszony, a teraz będzie prawdopodobnie zintegrowany w ramach całej grupy Volkswagena w Polsce.
Nad własnym programem zastanawia się Chevrolet Poland. – Widzimy potrzebę wprowadzenia takiej oferty. Na rynku jest duży popyt na używane auta z salonów – potwierdza Wojciech Osoś, dyrektor PR w Chevrolet Poland.