Dilerzy borą się za sprzedaż aut używanych

W autoryzowanych salonach Opla sprzedaż używanych aut z gwarancją wzrosła w ub. roku o blisko 40 proc. U Volkswagena – dwukrotnie.

Publikacja: 11.01.2012 15:29

Dilerzy borą się za sprzedaż aut używanych

Foto: Fotorzepa, Artur Nowak

Gdy chętnych na nowe samochody brakuje, dynamicznie rośnie popyt na auta używane, ale sprzedawane przez autoryzowanych dilerów. Takie kontrolowane pod względem technicznym auta, z gwarancją, oferowane są w ramach specjalnych programów, do których przystępuje coraz więcej salonów. Nic dziwnego: w Oplu, który swój program „G2" prowadzi już szósty rok, w ubiegłym roku sprzedano blisko 1,8 tys. aut z drugiej ręki. – To 40-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2010. Liczę, że w roku obecnym sprzedaż zwiększy się do nawet 2 tys. aut – powiedział „Rz" Tomasz Bujak, szef programu G2 w General Motors Poland.

Peugeot Polska który swój program „Peugeot używany gwarantowany" uruchomił 6 lat temu, niedawno sprzedał 15-tysieczne auto. W ub. roku sprzedaż przekroczyła 2,6 tys. sztuk i była wyższa o jedną czwartą niż rok wcześniej. Jeszcze większy, blisko dwukrotny wzrost uzyskał Volkswagen w ramach oferty „Volkswagen Select". Według Tomasza Tondera, szefa PR marki Volkswagen w firmie Kulczyk Tradex, w kolejnych latach należy oczekiwać dalszych dużych wzrostów sprzedaży, m.in. dzięki programom aut dla pracowników VW, które później będą trafiały do salonów. W końcu ub. roku do dilerów trafiło przeszło trzysta używanych volkswagenów, którymi przez pół roku jeździli pracownicy polskich spółek Volkswagen AG. Natomiast w tym roku liczba takich aut zwiększy się blisko trzykrotnie.

Ze sprzedażą aut używanych ruszą wkrótce kolejni importerzy. W drugiej połowie roku swój program i-Best uruchomi Hyundai Motor Poland (HMP). Koreański producent właśnie wprowadza i-Best w innych krajach europejskich. – Jednym z naszych najważniejszych celów jest zwiększenie sprzedaży flotowej. Chcemy więc przygotować się do sytuacji, gdy coraz więcej aut po zakończeniu eksploatacji we flotach zacznie trafiać do sieci w celu odsprzedaży – mówi Katarzyna Kaszubkiewicz z HMP.

Pod koniec roku uruchomiony zostanie program sprzedaży aut używanych w sieci Skody. Od pewnego czasu jest zawieszony, a teraz będzie prawdopodobnie zintegrowany w ramach całej grupy Volkswagena w Polsce.

Nad własnym programem zastanawia się Chevrolet Poland. – Widzimy potrzebę wprowadzenia takiej oferty. Na rynku jest duży popyt na używane auta z salonów – potwierdza  Wojciech Osoś, dyrektor PR w Chevrolet Poland.

Importerzy, którzy już sprzedają używane samochody nie ukrywają, że sprzedaż byłaby zdecydowanie większa, gdyby tylko mieli czym handlować. – Pozyskanie dobrych aut pochodzących z polskich salonów jest trudne, bo na rynku jest ich niewiele – mówi Jacek Giec, kierownik sprzedaży aut używanych w Peugeot Polska. . – Gdybym miał takich samochodów więcej, sprzedałbym wszystko na pniu – dodaje Kazimierz Żytkowicz, diler Forda, właściciel małopolskiej firmy Wikar. Używane auta sprzedaje w ramach własnego programu „Używane OK.", a kupujący mogą skorzystać z gwarancji lub polisy gwarancyjnej, zapewniającej pokrycie kosztów naprawy przez firmę ubezpieczeniową.

Przeszło 2 tys. używanych aut sprzedała w ub. roku największa grupa dilerska w kraju – Grupa PGD.

Rosnący popyt na używane i gwarantowane auta z salonów zbiega się ze spadkiem całego rynku. W autokomisach i na giełdach handel zamiera. Kupujący poszukują aut kosztujących przeciętnie 15 tys. zł, podczas gdy dwa-trzy lata temu było to 20 tys., a nawet więcej. W ub. roku liczba rejestracji sprowadzonych z zagranicy używanych aut zmalała w ujęciu rocznym o prawie 10 proc.

Gdy chętnych na nowe samochody brakuje, dynamicznie rośnie popyt na auta używane, ale sprzedawane przez autoryzowanych dilerów. Takie kontrolowane pod względem technicznym auta, z gwarancją, oferowane są w ramach specjalnych programów, do których przystępuje coraz więcej salonów. Nic dziwnego: w Oplu, który swój program „G2" prowadzi już szósty rok, w ubiegłym roku sprzedano blisko 1,8 tys. aut z drugiej ręki. – To 40-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2010. Liczę, że w roku obecnym sprzedaż zwiększy się do nawet 2 tys. aut – powiedział „Rz" Tomasz Bujak, szef programu G2 w General Motors Poland.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca