Z 44,1 mln zł, do 35,2 mln zł spadł zysk operacyjny grupy Ambra. Wyższe były natomiast jej przychody. W pierwszej połowie roku obrotowego 2011/2012 te brutto, czyli z akcyzą, wyniosły 362,2 mln zł. To o 6,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Ambra podkreśla, że w raportowanym okresie ponownie jej sprzedaż w Polsce – największym rynku - rosła szybciej niż średnia rynkowa. Była o 8 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Robert Ogór, prezes Ambry wyjaśnia, że pozytywny wpływ na wyniki w Polsce miało intensywne wsparcie marketingowe marek Cin&Cin, El Sol oraz Piccolo. Firma zyskiwała, mimo rozwoju dyskontów, w sieciach hiper- i supermarketów.
Zarząd wyjaśnia, że na wyniki finansowe grupy w pierwszym półroczu negatywnie wpłynęło osłabienia złotego wobec walut obcych – przede wszystkim euro i dolara amerykańskiego, w których rozliczany jest import grupy. Odbiły się na nich także wyższe koszty poniesione w związku ze zwiększeniem dystrybucji głównych marek.
W drugim półroczu roku obrotowego 2011/2012 Grupa AMBRA planuje rozwijać sprzedaż w tempie zbliżonym do pierwszego półrocza, a także zakończyć we wszystkich kanałach dystrybucji rozpoczęty w październiku 2011 r. proces podwyższania cen. - Mimo mniej korzystnych niż rok temu kursów walut chcemy w drugim półroczu powrócić do rentowności marż osiąganych w poprzednich okresach i nadal dynamicznie rozwijać się na rynku - mówi Ogór.