Reklama
Rozwiń
Reklama

Trwa walka firm o przetrwanie

Odmrożenie gospodarki poprawiło sytuację firm, ale większość nadal notuje spadki obrotów. Znacznego ich zmniejszenia także w drugim półroczu spodziewa się niemal co piąte przedsiębiorstwo.

Aktualizacja: 20.07.2020 08:58 Publikacja: 19.07.2020 21:00

Trwa walka firm o przetrwanie

Foto: Adobe Stock

Business Centre Club wraz z firmą 4 Business & People badają wpływ kryzysu związanego z pandemią koronawirusa na firmy. W ich ocenie sytuacja finansowa przedsiębiorstw nie napawa optymizmem. Okazuje się, że na przełomie czerwca i lipca tylko 14 proc. firm oceniało, że ich obroty z pierwszego półrocza tego roku będą wyższe niż te z pierwszego półrocza 2019 r. Spadek obrotów zadeklarowało ok. 70 proc. firm.

Więcej niż co czwarta (27 proc.) oceniła przy tym, że jej obroty w pierwszym półroczu 2020 r. będą niższe od wyników uzyskanych w analogicznym okresie zeszłego roku o ponad 30 proc. Autorzy badania zwracają uwagę, że w kwietniu spadek obrotów o ponad 30 proc. deklarowało 32 proc. przedsiębiorstw. Oznacza to, że najgorszy miesiąc pandemii firmy oceniały tylko nieznacznie gorzej niż całe półrocze. Nie koniec na tym. Aż 17 proc. firm przewiduje znaczny spadek przychodów także w drugim półroczu tego roku, w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama