Co prawda najnowsze dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego podsumowujące pierwszy kwartał pokazują jeszcze blisko 2-procentowy spadek rejestracji nowych i używanych motocykli (w sumie 9,8 tys. sztuk) liczonych razem w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale w przypadku samych nowych maszyn widać już znaczący, bo przeszło 12-procentowy, wzrost.
To dobry sygnał po kiepskich pierwszych dwóch miesiącach, gdy cały rynek (nowe i używane) skurczył się o przeszło 13 proc. Choć trzeba przyznać, że ten słaby początek roku wcale nie zmniejszył nadziei na poprawę zredukowanego przez kryzys popytu z chwilą rozpoczęcia sezonu. – Liczymy, że obecny rok będzie nieznacznie lepszy od ubiegłego – mówił „Rz" Piotr Surowiec, szef branżowego miesięcznika „MotoRmania".
Na razie nadzieje się spełniają. Od stycznia do marca zarejestrowano prawie 1,7 tys. nowych motocykli. Liderem rynku jest polska marka Romet Motors. Ona także okazała się liderem wzrostu sprzedaży, z prawie dwukrotnym zwiększeniem liczby rejestrowanych pojazdów w okresie od stycznia do końca marca w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem.
Na drugim miejscu jest Honda, która od ubiegłego roku konsekwentnie umacnia swą pozycję. W pierwszym kwartale japońska marka sprzedała