Rezygnacja z 25 samolotów Dreamliner podczas gdy dotąd zamówiono 19 oznacza, że Boeing ma w tym roku ujemny bilans samolotów kompozytowych, które mają zużywać o 20 proc. mniej paliwa od podobnych tradycyjnych.

Rzeczniczka koncernu, Jennifer Cram wyjaśniła, że China Eastern Airlines zamieniła dotychczasowe zamówienie dla swej filii Shanghai Airlines. Zamiast 24 B787 do Chin poleci 45 B737-8, co oznacza mniejsze o 800 mln dolarów wpływy dla producenta licząc w cenach katalogowych. Ponadto pewien ważny (VIP) klient anulował kupno jednego Dreamlinera, co daje łączny portfel  zamówionych 854 B787.

Dla europejskiego konkurenta rezygnacja z kupna siedmiu A350-1000 przez Etihad Airways z Abu Zabi oznacza utratę 2,2 mld dolarów w cenach katalogowych. Przewoźnik z Emiratów  anulował w ubiegłym roku kupno sześciu innych A350-1000. W 2008 r. chciał kupić 25 sztuk, teraz został przy 12.

Airbus nie chciał podać liczby łącznie zamówionych A350-1000, nowego samolotu z wieloma elementami kompozytowymi, którego montaż zaczął w kwietniu. Pierwsze dostawy przewidziano w 2014 r.

Po 4 miesiącach Boeing wyprzedza swym portfelem zamówionych 415 samolotów Airbusa, który ma tylko 95.