O 55 proc. urosła w Polsce sprzedaż whisky single malt od lipca 2011 r. do czerwca 2012 r. – szacuje firma Diageo Polska powołując się na instytut badawczy Nielsen. W tym czasie łączne wydatki na whisky zwiększyły się o 26 proc. Był to najlepszy wynik na polskim rynku mocnych alkoholi.
– Udział single maltów w rynku whisky jest nadal niewielki, ale będą one zyskiwać na popularności, ponieważ polski konsument będzie coraz częściej sięgał po alkohole z wyższej półki – mówi „Rz" Krzysztof Michalski, dyrektor generalny Diageo Polska. Należąca do brytyjskiego koncernu spółka – z udziałami nieco przekraczającymi 28 proc. – jest liderem polskiego rynku whisky wartego już ponad 850 mln zł.
Platynowy Johnnie Walker idzie do Polski
Z danych Nielsena wynika, że w swoim ostatnim roku finansowym (zakończył się 30 czerwca 2012 r.) Diageo Polska zwiększyło sprzedaż whisky single malt o 123 proc.
– Przesunęliśmy się na pozycję lidera tego segmentu – mówi Krzysztof Michalski.
Według firmy Nielsen udziały Diageo Polska sięgnęły w nim 35,7 proc. w ujęciu wartościowym. Były prawie o 11 pkt. proc. wyższe niż rok wcześniej. Firma wyprzedziła CEDC, który oferuje w Polsce, m.in. Glenfiddich.