Z raportu firmy Nielsen wynika, że najczęściej poszukujemy informacji o cenie produktu lub opinii innych konsumentów a także aktualnych wiadomości o promocjach i okazjach – przyznaje się do tego co drugi ankietowany internauta. Chętnie przeglądamy również sklepowe broszury, porównujemy ceny czy szukamy kuponów zniżkowych. - Na tle Europy jesteśmy znacznie bardziej wrażliwi na wahania cenowe, które w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy miały znaczny wpływ na nawyki zakupowe dla 71 proc. Polaków w porównaniu z 51 proc. dla Europy – czytamy w raporcie.

Z danych wynika również, że stajemy się też coraz bardziej świadomymi konsumentami - dla ok. 46 proc. konsumentów w Polsce informacje na opakowaniu dotyczące produktu są ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Bardziej niż przeciętny Europejczyk przejmujemy się również wpływem jedzenia na nasze zdrowie i pod tym kątem modyfikujemy naszą listę zakupów. Około połowa internautów przynajmniej raz w tygodniu poszukuje w internecie szczegółowych informacji o produkcie lub przegląda strony producentów.

Mimo że chętnie śledzimy opinie innych konsumentów, sami nie jesteśmy zbyt aktywni w sieci – jedynie 7 proc. Polaków (8 proc. to średnia europejska) bierze czynny udział recenzując i komentując produkty w mediach społecznościowych.

Nielsen podaje także, że o ile poszukiwanie w sieci informacji o produktach czy promocji jest dla większości polskich internautów czynnością codzienną lub wykonywaną kilka razy w tygodniu, to samych zakupów przez internet dokonujemy nieco rzadziej – 59 proc. robi je przeciętnie raz na miesiąc.